Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
25. augusta 2015, 21:04
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov dostáva v Alpine D3 Bi-Turbo modernejší kabát

TECH BMW
Uložiť Uložené

Po modernizácii radu 3 prišiel rad na jeho upravenú verziu od Alpiny.

Nie je tomu tak dávno, čo sme si priblížili vskutku decentný facelift trojkového BMW. V duchu súčasného dizajnového ale i technologického trendu automobilky s modro-bielou vrtuľkou v znaku tak v Mníchove osviežili zástupcu strednej triedy, ktorý je v najnovšej generácii na trhu už nejaký ten rôčik. Ako je už zvykom, ruka v ruke s novými štandardnými modelmi prichádza na scénu s určitým odstupom času aj dvorný úpravca, teda aby sme boli presní, dvorná automobilka na úpravy, ako si Alpina hovorí. Tak, ako tomu bolo presne pred dvoma rokmi, aj na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte sa ukáže model D3 Bi-Turbo, tentokrát už však vychádzajúci z modernizovaného BMW radu 3.

Keď si to rozmeníme na drobné, exteriér nesúci sa v osvieženej podobe (najmä upravená grafika full-LED svetlometov) dostal tradičné doplnky nesúce rukopis nemeckej značky z Buchloe. Vnonkajšok s jemne upravenými nárazníkmi s dodatočnými nadstavcami, splittermi či “lízatkami“, doplňuje štvorica výfukov od firmy Akrapovič, 19“ charakteristické disky Alpina, ale aj malé odtrhové lišty na veku batožinového priestoru. V interiéri do oči bijú klasické modré budíky, športovejší volant a kožené čalúnenie. Rovnako ako tomu bolo doteraz, na scénu prichádza sedan i kombík. Pokiaľ ide o pohonné ústrojenstvo, faceliftom sa pod kapotou nič nemení. To však nie je určite zlá správa, keďže dôkladne upravený trojlitrový naftový šesťvalec ponúkal naozaj pekné čísla nielen v kolonke výkonu. D3-ka tak vybavená štandardne so športovým podvozkom M Sport aj naďalej disponuje silou vo výške 257 kW / 350 koní, navyše, motor s dvojicou turbodúchadiel skombinovaný s osemstupňovým automatom poskytuje krútiaci moment až 700 N.m. Rýchlostné parametre hovoria nasledovnou rečou – Alpina D3 Bi-Turbo dokáže akcelerovať na stovku už za 4,6 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je až 278 km/h. Vo výsledku ide i naďalej o jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov na svete, čo zdôrazňuje hlavne Alpina. Ceny by sa mali pohybovať na úrovni od približne 47-tisíc € za upravený exemplár.

Jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov dostáva v Alpine D3 Bi-Turbo modernejší kabát
Jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov dostáva v Alpine D3 Bi-Turbo modernejší kabát
Jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov dostáva v Alpine D3 Bi-Turbo modernejší kabát
Jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov dostáva v Alpine D3 Bi-Turbo modernejší kabát
Jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov dostáva v Alpine D3 Bi-Turbo modernejší kabát
Jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov dostáva v Alpine D3 Bi-Turbo modernejší kabát
Jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov dostáva v Alpine D3 Bi-Turbo modernejší kabát
Jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov dostáva v Alpine D3 Bi-Turbo modernejší kabát
Jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov dostáva v Alpine D3 Bi-Turbo modernejší kabát
Jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných turbodieselov dostáva v Alpine D3 Bi-Turbo modernejší kabát
Domov
Zdieľať
Diskusia