Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 22. 9. 2019 meniny má Móric

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Software
7
Tomáš Macho
4. august 2015, 19:23

Zákulisné fotografie Steva Jobsa a iných tvorcov digitálnej revolúcie zo Silicon Valley počas 80 - 90. rokov

Sledujte IT majstrov počas zaujímavých momentov.

Tomáš Macho
4. august 2015, 19:23
Zákulisné fotografie Steva Jobsa a iných tvorcov digitálnej revolúcie zo Silicon Valley počas 80 - 90. rokov
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
7
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Písal sa rok 1985 a niektorí z nás, rovnako ako aj ja, sme ani len neboli na pláne, avšak zhruba v tomto období zažívali technológie obrovský boom, počnúc vynájdením tranzistora v roku 1947. Vtedy sa odštartovala takzvaná digitálna revolúcia, ktorá trvá i dodnes a jej najbližším cieľom je uprednostnenie používania smartfónov či tabletov pred notebookmi a desktopovými počítačmi. Iba rok pred začiatkom dokumentácie tejto doby sa Apple "nanominoval" na trh reklamou počas Super Bowlu, ktorá sa považuje za doteraz najlepšiu reklamu premietanú počas finále amerického futbalu, kde spoločnosť oznamovala blízke predstavenie Macintoshu 128K, prvého osobného počítača od Apple. Predaje za prvých 5 mesiacov dosiahli 70 000 kusov, napriek tomu, že stál na dnešné pomery astronomických 5 150 €. To som ale trochu odbočil.

 

Doug Menuez ako ich osobný fotograf mal za úlohu neustále sprevádzať najvýznamnejších členov spoločnosti a dokumentovať momenty, ktoré by mohli byť označené ako "behind the scenes". Doug tak zachytával dôležité, ale i menej dôležité udalosti, z čoho sa za 15 rokov vykľulo až 250 000 jedinečných záberov. Tie najlepšie spracoval do projektu Fearless Genius: The Digital Revolution in Silicon Valley, 1985-2000. Dielo vyšlo v knižnej, ale aj digitálnej podobe a obsahuje 100-ku záberov zo zákulisia Applu, Intelu či Kleiner Perkins. Posledný zo spomínaných gigantov investoval a stále investuje do spoločností pri ich rozbehu. Finančné injekcie kedysi poskytli aj takým menám ako Google, AOL, Amazon či Electronic Arts.

 

1987. Hoci Steve často pracoval do hlbokej noci a vedel byť nepríjemný či hrubý, neraz sa naskytol podobný moment ako na fotografii nižšie. Miestnosť zaplavila pozitívna energia (keby mali v kancelárii strom, určite by ho objali) a v tomto prípade bolo dôvodom na radosť výber novej fabriky, do ktorej mal zamestnancov voziť prenajatý, žltý, školský autobus.

Zákulisné fotografie Steva Jobsa a iných tvorcov digitálnej revolúcie zo Silicon Valley počas 80 - 90. rokov

 

1986. Steve davál na zasadnutí "prednášku" o historickom vývoji technológií v desaťročných cykloch pre svoj nový team v novovzniknutej spoločnosti NeXT, keďže v roku 1985 bol nútený spolu s niektorými zamestnancami opustiť Apple. Chcel, aby boli stolové, a teda nie sálové počítače dostupné aj pre univerzity. Keď sa ho Doug spýtal ako to myslel, odpovedal mu: "Chcem, aby nejaký študent na Stanforde vynašiel liek na rakovinu iba vo svojej internátnej izbe."

Zákulisné fotografie Steva Jobsa a iných tvorcov digitálnej revolúcie zo Silicon Valley počas 80 - 90. rokov

 

1986. Steve bol majster v presviedčaní a kvalitný "performance" považoval za kľúčový pri ovplyvňovaní más, ale i jednotlivcov. Preto ako miesto na obchodné rokovanie vybral opustenú fabriku, v ktorej zorganizoval formálny obed. Investorovi, Rossovi Perotovi, tvrdil, že prázdnu halu hodlá premeniť na továreň plnú automatizovaných robotov a že spoločnosť NeXT začne po jeho investícii vyrábať minimálne 10 000 počítačov každý jeden mesiac. Perot bol natoľko uchvátený Stevom, že do spoločnosti investoval 20-miliónov dolárov a stal sa kľúčovým členom predstavenstva. 

Zákulisné fotografie Steva Jobsa a iných tvorcov digitálnej revolúcie zo Silicon Valley počas 80 - 90. rokov

 

1990. John Sculley, bývalý Apple CEO a predtým prezident Pepsi-Coly počas stretnutia s médiami. Paradoxom je, že na pozíciu generálneho riaditeľa ho dotiahol Steve Jobs s legendárnou vetou: "Vážne chcete zvyšok života predávať sladkú vodu?", no napriek tomu donútil Steva v roku 1985 opustiť spoločnosť. Po tom, čo ho vyhodil, vzrástol zisk spoločnosti z 800 miliónov ročne na 8 miliárd. Napriek neuveriteľnému úspechu bol videný v zlom svetle, najmä kvôli vyrazeniu Števa. Hoci spoločnosť viedol dobre, konkurencia v podobe Windows postupne predbiehala Mac a keďže sa jeho menší tím začal zaoberať prenosným zariadením PDA, Mac sa dostal až na druhú pozíciu v ich hodnotovom rebríčku. Mobilná novinka, Apple Newton, chvíľu dopĺňala ušlé zisky z Macintoshu, avšak v roku 1993 sa spoločnosť dostala do katastrofálnej finančnej situácie, čoho následkom bolo prepustenie Johna výborom a návrat Steva.

Zákulisné fotografie Steva Jobsa a iných tvorcov digitálnej revolúcie zo Silicon Valley počas 80 - 90. rokov

 

1991. Geek sex. Partneri aj mimo práce sa takto zabávali počas Adobe Halloween párty. Páni, IT-čkari, zvykli bývať hanbliví, plachí, avšak fantasy hry a vžívanie sa do rolí bolo veľmi obľúbené. Táto dvojica si za kostým zvolila, no, však vidíte.

Zákulisné fotografie Steva Jobsa a iných tvorcov digitálnej revolúcie zo Silicon Valley počas 80 - 90. rokov

 

1992. Generálny riaditeľ Microsoftu, Bill Gates, diskutuje s reportérmi o meškajúcej aktualizácii Windowsu a lacnom obsahu na internete. Podľa neho by nikto nemal zaplatiť za fotografiu viac ako 50 dolárov, nech už je akákoľvek. Gates sa rozhorčoval nad predraženými licenciami fotografií, čoho následkom bolo vytvorenie obrovskej knižnice pre online distribúciu nazývanú Continuum a neskôr Corbis, ktorý funguje i dodnes.

Zákulisné fotografie Steva Jobsa a iných tvorcov digitálnej revolúcie zo Silicon Valley počas 80 - 90. rokov

 

1998. Prestávka počas výrobnej zmeny v najväčšej fabrike Intelu. Súčasťou voľna bola rozcvička - strečing, avšak kvôli prísnym hygienickým pravidlám (zabránenie kontaminácie z kože a vlasov), museli zamestnanci neustále nosiť ochranný oblek. Každú jednu sekundu vyprodukovala fabrika 5 čipsetov, a to 24 hodín denne.

Zákulisné fotografie Steva Jobsa a iných tvorcov digitálnej revolúcie zo Silicon Valley počas 80 - 90. rokov

 

Pokiaľ vás fotografie s krátkymi príbehmi očarili natoľko, že ich túžite vidieť všetky a zároveň podporiť autora, môžete tak urobiť na iTunes za 35,99 €, prípadne Google play (30,46 €) či Amazone, ak obľubujete knižnú formu.

Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.