Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 24. 1. 2021 meniny má Timotej

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Refresher - Rozhovory
29
adel
31. júl 2015, 15:47

Otis: Konšpiračné tracky už máme za sebou (Rozhovor)

Člen H16 o novom albume, svojej dcére, novej vlne rapu a aj o Druhej Strane

adel
31. júl 2015, 15:47
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Otis: Konšpiračné tracky už máme za sebou (Rozhovor)

Otecko je meno, ktoré v slovenskom rape aj po dekáde pôsobenia vyvoláva naďalej kontroverziu. Niektorí ho nenávidia a cítia zášť ešte z čias legendárneho beefu s Druhou Stranou, zatiaľ čo iní ho milujú a cenia najmä pre punchliny, v ktorých na Slovensku nemá konkurenciu. Kariéru započal ako jeden z hlavných protagonistov bratislavskej H16 a pokračoval čoby sólový umelec s albumom To som ja. To však rýchlo upadlo do zabudnutia, začo Otis vďačí svojmu prvému labelu a teraz je čas to napraviť. Opisujem tu iba skutočnosť je sophomore snaženie tohto MCho, ktorý konečne chce preraziť aj ako sólo umelec a my mu v tom jednoznačne držíme palce, a to najmä preto, že nám konečne ukázal, že to ako sólista vie práve s týmto skutočne veľmi kvalitným albumom, kde sa ukázal ako poriadny flower s rozhľadom v americkom newschoole.

 

Precíťte tak rozhovor točiaci sa jednak okolo druhého albumu, novonarodenej dcérky, ale aj hudbe obecne, jedle, koncertoch a dokonca zablúdime aj do minulosti.

 

Budem musieť začať cliché otázkou, vzhľadom na to, že som práve dočítal dotazník BBARÁKu a bolo z neho vidno, že sa vyznáš. Takže fakt sorry za cliché, ale čo bol prvý rap, ktorý si zaregistroval?

To neviem či nebude náhodou Snoop Dogg - Doggystyle, čo som počul niekde u bratranca. A potom Cypress Hill, čo sme si išli na základnej so Slipom, ktorý bol môj spolužiak. Black Sunday a Temples of Boom. 

 

Prvý slovenský rap?

Určite Zvuky Ulice a Dávid zo Senca. Tam moji obľúbenci boli Žužuleta. To som proste drtil vždy, aj vlastne tá skladba Žužuleta, čo je o húlení. Som ešte asi ani nevedel čo je húlenie, ale hento sa mi lúbilo vždy.

 

Vy ste z toho aj niečo použili, že?

Áno, áno. Nasávaj ten dym.

 

Jednašestka je dosť známa tým, že sa zvykne hrať so slovíčkami, najmä čo sa týka mien jej jednotlivých členov. A ty si v tomto rekordman, pretože si si opäť zmenil meno. Prečo?

Už sa mi prestalo páčiť meno Otecko. Z toho dôvodu, že proste keď na tých koncertoch, keď sú 15 - 16-roční fanúšikovia a kričali na mňa Otecko, Otecko… Už mi to príde také divné. Stále som Otecko, ale teraz už skutočný. Otis mi prischlo, lebo mi to chalani dali asi tri roky dozadu. Je to skratka mena. Už ho dúfam meniť nebudem.

 

Až neskôr ti teda napadlo, že to bude skratka nového albumu?

Hej, hej. To som sa tiež motal, že aký názov vymyslieť a potom som si hovoril, že to nazvem rovnomerne Otis - Otis, ale potom som vymyslel Opisujem tu iba skutočnosť.

 

Predtým, než prejdeme k samotnému albumu sa budem ešte trocha špárať v minulosti. Asi najkontroverznejšia vec spájaná s H16 bol slávny beef s Druhou Stranou. Asi najdlhší, aký sme tu kedy mali. Bol som v tej dobe fakt mladší, ale pamätám si, že nikto vlastne nevedel, prečo sa to vlastne stalo. Prečo vás začal Miky dissovať. Oni mali jednu teóriu, ktorú predostreli v súvislosti s mixtejpom Viktora Hazarda…neviem, či vieš, ktorú myslím. Teória bola taká, že na tento mixtape ste vy chceli spraviť s Druhou Stranou skladbu, na čo vás oni odmietli a následne, že ste ich vy začali ohovárať. A nikdy som nepočul váš pohľad na vec. Si ochotný si to ešte rozoberať?

Jasné, v kľude, ale ja si nemyslím, že by sme boli my tí, čo začali ohovárať ich, lebo ja ti poviem presne opačnú verziu. My sme sa začali dozvedať také, že Miky Mora niekde na koncertoch začal v backstagoch rozprávať, že sme pojebané deti a sopláci, pričom je o rok alebo dva odomňa starší. Ale bral ma ako sopláka, kokotka, tak proste…fakt neviem, že my by sme boli tí, čo na nich začali hádzať špinu, lebo presne ako hovoríš. Chceli sme aj s nimi skladbu urobiť, chceli sme Molocha na jeden refrén. Nemali sme s nimi žiaden problém, ani nič proti nim. Nejak sa to domotalo. Motanice. Je možné, že zas im niekto povedal, že na nich hádžeme špinu…

 

Ale vy ste sa poznali aj osobne, nie?

Ale hej. Poznali sme sa osobne. Na začiatku nebol žiaden problém. No ako s Mikym som sa poznal viac ako s Denisom (Moloch pozn. red.). S Denisom moc ne, ale s Mikym som bol párkrát aj vonku, úplne v klídku, aj track sme mali na Né Produkte. My sme nemali žiaden problém.

 

Okay. Prejdime teda k albumu. Vieš nám ho pár slovami predstaviť? Predstaviť koncept a to, ako si ten koncept dával dokopy?

Prvý cieľ bol urobiť fakt silný album. Zajebať plyn a urobiť fakt že bombu. Urobiť album, ktorý bude hlavne o mne, čiže čo najmenej hostí, aj keď nakoniec ich je tam viac, ako som plánoval. Zvukovo je to to, čo teraz počúvam a aká hudba ma baví. Je to aktuálne, je to newschool, nie je to nejaká klasika boombapová. A tiež išlo o to prekonať prvý album a presadiť sa ako sólo raper. Aby ma ľudia začali brať ako sólo rapera a nielen ako člena H16.

 

To môžem povedať, že si určite prekonal, lebo je niekoľko levelov nad tým prvým.

Díky moc

 

Otis: Konšpiračné tracky už máme za sebou (Rozhovor)

 

Zaujímala by ma jedna vec. Na albume chýbajú pre vás, miestami až povestné konšpiračné témy. Vždy som to vnímal tak, že ty si bol ten, ktorý do jedna šestky prinášal tú newschoolovosť a tvrdosť, zatiaľ čo Speezy prinášal tie alternatívne veci. 

V podstate hej. Dá sa to tak definovať. Čo sa týka nejakých konšpiračných trackov, myslím si, že to už máme za sebou a proste nejak sa mi k tomu nechcelo vracať a celkovo sa k takým veciam vyjadrovať. Nejaké tie klasické cliché, pičovanie na systém, preto aj v prvom tracku počuješ “Nechce sa mi rapovať to isté, o tom ako napiču je tento systém”. To sú veci, ktoré aj tak všetci vedia a zase to omielať v trackoch. 

 

Môže to byť aj tým, že by si mal pocit, že si to konšpiračné hnutie moc uletelo?

Aj presne preto. To bude určite dôvod. Už je to moc uletené, už sa z toho stala veľká motanica. Už tí ludia sharujú aj veci, s ktorými fakt nesúhlasim. Rôzne proruské propagandy a podobné veci, ktoré sú už fakt podľa mňa inde. 

 

Prejdime ku konkrétnym skladbám. Vytiahnem pár, ktoré ma zaujali. Prvá bola Úprimný. Zdá sa ti byť, že si niekedy bol v tieni Majka Spirita?

Ono určite. Po albume Nový Človek sa to nejak samé stalo. On mal veľa koncertov, vystrelil, všade bol on a ja s Cigom sme šli trocha do úzadia. Zároveň to však bola motivácia to zmeniť a ukázať ľudom, že nie sme do počtu, ale že tiež sme dobrí sólo raperi. Na začiatku to možno nebolo až tak príjemné, ale postupom času som to začal vnímať ako motiváciu. Zobral som si z toho to pozitívne a dal som si za cieľ urobiť dobrý sólo album. 

 

Skladba Kde si bol, takisto spomína udalosti okolo tvojho debutového sóla. Tam treba povedať, že sa našli na albume skladby, ktoré zostali nepovšimnuté. Či už to bola Volám ti z búdky so Supom alebo Opitý človek robí hlúposti so Zverinom. Je jasné, že tam máš pocit, že sa na teba tvoj vtedajší label pri tomto vysral. Je za tým nejaký príbeh?

Je to akurát o tom, že oni chceli rozbehnúť svoju stránku a predávať hudbu digitálne a celé to stavali na tom a online predaji cez eshop a ja som chcel tie cdčka dostať aj do obchodov. A to je pre mňa taká základná vec, čo ma na tom najviac vytočilo a sklamalo. Jednoducho to odignorovali a nedali mi tie cdčka do shopov. Zároveň si myslím, že robili, čo mohli. Vydávali vtedy okrem Grimasa ešte aj Spirita. Čiže nemali s tým moc skúseností. Dva - tri albumy. Nevedeli to tak robiť, čiže tiež sa na nás učili, ale nemyslím si, že by to dopadlo lepšie, keby bol ten album v shopoch. Toto proste dojebali, ale už sme si to vykecali a sme ok. 

 

A viedlo to možno aj k tomu, aby ste si založili vlastný label? 

V podstate áno, lebo Spirit síce vyšiel na Beatbane, ale za pochodu sa nejak posekali, niečo tam mali medzi sebou a potom ďalší lis si dával robiť už na svojom lejbli Spiritmusic. Major labely vtedy jebali na rap, nechceli nikoho, s týmito to nevyšlo, tak sa založilo Spiritmusic. 

 

Poďme k zábavnejšej skladbe a to je Ten život. Zabilo ma, keď si spomínal, že si si dával ranajky v Hiltone v spodnom prádle. Vieš k tomu niečo povedať?

Fakt sa to stalo. Došiel som na raňajky v trenírkach a vlastne tam bola pri dverách hosteska, ktorá sa absolútne rozplakala od smiechu, ako ma zbadala. Pýtam sa môžem? Ona jasné, poď. Bol som z druhého dňa taký urobený, že som mal v piči (smiech) a medzi tými ľuďmi som chodil, ako keby som bol oblečený. 

 

Košický Hilton?

Áno, košický Hilton,

 

Tam už asi videli dosť.

(Smiech) hej, oni sú asi zvyknutí. 

 

Na albume spomínaš, že si ledva dokončil štúdium. Mňa by zaujímalo, aj sme sa o tom bavili, že si vyštudoval divadelnú vedu na VŠMU. Ako ovplyvňuje vzdelanie divadelného kritika pohľad úspešného rapera?

No, (smiech)…

 

Najmä keď čítaš recenzie, keďže si sa učil kritike.

Teraz vidím, ako by sa asi mali tie recenzie písať. Hneď vidím, či je tá recenzia slabá a viem si podľa recenzie zadefinovať, že čo asi ten recenzent počúva, aká hudba baví jeho. Napríklad taká zaujímavosť, čo som sa tam stretol, čo funguje aj v divadelných kruhoch, sú hejteri. Tam sa tiež môže stať, že nejaký kritik je neúspešný herec a teraz robí kritika, ide na predstavenie a dojebe ho naschvál len kvôli nejakému konkrétnemu hercovi alebo režisérovi, ktorého nemusí. Čiže funguje to tam tak, ako vo všetkých odvetviach šoubiznisu. Máš hejterov, neprajníkov, ľudí, ktorí dojebávajú naschvál.

 

Máš aj vzťah k divadlu, alebo prečo si sa dal na toto štúdium?

Ono, najprv som sa venoval aj tomu a bavilo ma to, ale potom prerástla hudba a zedol ma rap. Aj v podstate na škole som bol vždy braný za najväčšieho lajdáka, najviac vymeškaných hodín. Boli sme malá trieda, čiže hneď tam bolo vidieť, keď niekto nedošiel, čiže som tam bol fakt jeden z najhorších (smiech)…

 

Žil si raplife

Ták, presne. Ale mal som zas aj super profesorky, ktoré mi to tak trošku pardónovali. Na druhú stranu mi aj fandili a to ma tešilo, že som mal fans aj medzi profesormi. Boli tam ľudia, ktorí vedeli oceniť, keď niekto robí svoje umenie. Umelci majú preto väčšie pochopenie, ako keby som bol povedzme na práve. 

 

Otis: Konšpiračné tracky už máme za sebou (Rozhovor)

 

Prejdime k dvom skladbám, ktoré dosť vytŕčajú. Skladba My a Zara. Je tam vidno, že dcéra sa ti narodila počas nahrávania albumu. Ako to ovplyvnilo tvoj postoj a zvuk samotného albumu?

Dcéra sa narodila počas nahrávania, čiže ešte pred ako bolo plánované, ale v konečnom dôsledku si myslím, že to je super, lebo to oddelilo tie skladby. Skladba My, je Zara ešte len na ceste a skladba Zara už je na svete a ten track mal byť ešte nahraný pre nenarodenú dcéru ale tým, že už bola narodená, to tú skladbu posunulo niekde inde. Už som to precítil, bol som pri pôrode. A je to úplne iná skúsenosť, ako keď hovoríš o niečom čo čakáš a čo si len myslíš aké bude, ako keď už to zažiješ a môžeš to povedať zo svojej skúsenosti. V tomto som nakoniec aj rád, že prišla na svet o nejaký ten týždeň skôr. 

 

Ako ty vnímaš koordinovanie života rapera a života otca malého dieťata?

Ja mám zatiaľ bábo len dva mesiace, čiže je to ešte také čerstvé. Ale musím povedať, že som strašne rád, že som stihol ten album dokončiť, lebo zrejme keby bol v začiatočnej fáze, tak by sa to strašne predĺžilo. Teraz musím fakt veľa pomáhať, musím doma robiť domáce práce, varenie, musím s tým pomáhať frajerke. Už aj predtým, keď bola Andy v druhom mesiaci, tak aj keď som s Vecom volal, tak mi hovoril “bráško album si dokonči určite pred narodením, lebo narodí sa ti malá a pol roka nemáš na nič čas”. Vidím, že je to naozaj tak.

 

Na druhej strane je tam aj ten strach uživiť dieťa. Čiže dúfaš v čo najväčšiu vybookovanosť atď? 

Jasné, jasné. Tiež je to taká dobrá motivácia pre rapera, aby zamakal na sebe viac a snažil sa posunúť inde. Lebo je to tak, už to nie sú detské srandy, už to nie je, že tuto si niečo nahrám a uvidím, čo ľudia povedia. 

 

Myslíš, že to niektorým hudobníkom môže poškodiť? Doteraz si bol zodpovedný iba sám za seba, čiže ti veľmi zjednodušene povedané môže byť jedno či ideš underground alebo či zarobíš atď. Či ta to nemôže zviesť na cestu toho robiť komerčnejšie veci za účelom robiť komerčné veci. 

Určite môže, ale dúfam, že nebudem ten prípad (smiech).

 

Hit Ja VS Celý svet. Definitívne najväčší hit na albume. Milión videní. Ako vnímaš túto skladbu?

Určite jedna z mojich najobľúbenejších, ale priznám sa, že fakt až taký úspech som nečakal. Čakal som..(smiech). Nebudem hovoriť, čo som čakal, lebo radšej už nečakám nič, ale prekvapilo ma to, že až takto. Je to taká "tvrdšia" skladba a z takých sa na slovensku nestávajú hity. Pil C to rozsekal, hneď som vedel, že takáto vec mu "sadne" a v remixe to zas zabil Delika a P.A.T. Vonku (shop.rukahore.sk/otis) je aj merch, tričká Verzus celý svet, a čoskoro pribudnú aj mikiny.

 

Otis: Konšpiračné tracky už máme za sebou (Rozhovor)

 

A čo sa týka celkovo novej vlny nového rapu?

Som veľmi rád, že už je preč tá doba, kedy sa tu robili housové rapy alebo jemné spievané wannabe rádio tracky a že dostala priestor aj iná hudba. Dúfam, že to takto vydrží čo najdlhšie a nebudem sa musieť ja meniť a podlizovať publiku. A že to bude tak, že sa bude ďalej dať robiť normálna hudba a nie komerčné kokotiny. 

 

Trapová mánia je tu už iba posledné roky, ale trap je medzi nami už 20 rokov ak nie viac. A vy ste boli prví, kto ste prišli s tým reprezentačným rapom. Keď chytím mikrofón, tam si to spomínal tiež. Nastalo pre teba také menšie konečne, vyšľapali sme im cestu? 

Jasné, ja sa z toho teším. Aj s Pil Cm keď som kecal, tak tiež som hovoril, že také 3, 4 roky dozadu bolo také temné obdobie. Došiel som niekam, zahral som tracky ako mám na prvom albume - napríklad T.O.P, také newschoolove veci a ľudia len kukali ako kokoti. Som rád, že to dnes už ľudia berú a som rád za nové mená ako HAHA Crew a Pil C, Gumbgu ma baví, Európski negri, však to vieš, že ja mám slabosť pre nich a som rád, že sú tu takéto nové mená a že sa to robí dobrá hudba a nie kokotiny. 

 

Nemáš pocit, že vy ako crew ste boli istú dobu po KF asi najúspešnejšia slovenská rapová skupina, že ste si zožrali aj veľa hejtu. A asi aj kvôli tomu smerovaniu do newschoolu?

Môže byť. Ako som aj ja spomínal v nejakom rozhovore, keď prišli HAHA Crew tak sa riešilo, že kopírujú A$AP Mob. No a my keď sme v roku 2006 prišli s Kvalitným materiálom, tak sa tiež hovorilo o nás, že kopírujujeme dirty south, že chceme robiť crunk, tiež v podstate to isté.

 

Na druhú stranu môžeš povedať, že boombapisti vykrádajú napríklad Wu-Tang.

Presne, všetko je niečím inšpirované. Ten rap nevznikol na Slovensku, takže vždy to bude zahraničná záleźitosť.

 

Keby sa inšpirovali iba na Slovensku, tak by to znelo dosť tragicky.

A hlavne by to znelo stále rovnako, 20 rokov? Stále by tie beaty zneli ako Hajtkovič v 2002? Ako ono v tej dobe super, ale teraz už by to asi ľudí nebavilo, keby to bolo roky rovnaké. 

 

Iné sú nielen beaty, ale aj flowy a najmä v skladbe OTIS. Podľa mňa najsilnejšia vec z albumu. Inšpiroval si sa pritom interpretmi ako Drake, ktorý kombinuje spevavé polohy s rapom?

Áno, mňa dosť baví aj Lil’ Durk. A ten refrén v Teraz alebo nikdy ma nakopol. Ja už som predtým skúšal takéto refréniky a blbosti, ale nikdy sa mi to nelúbilo. Teraz alebo nikdy mi ale vyšiel, a to ma nakoplo a začal som skúšať. A potom, ako som pár takýchto refrénov urobil, tak som si uletel a povedal som si, že prečo neurobiť takéto celé tracky. Preto vznikol aj Ten život a OTIS. Je to pre mňa taký ďalší level, okrem textu vymyslieť aj melodickú linku, refrén alebo bridge.

 

Plánuješ s týmto flowom aj ďalšie skladby ako obzvláštnenie pre fanúšikov?

Určite.

 

Ďalší track, čo ma zaujal, je Tlak s beatom od Dalyba. Ako ste sa dostali k sebe a ako vnímaš tvorbu HAHA Crew? Aj keď to už si trochu načrtol.

Nie je to moja prvá skladba do jeho beatu. Mali sme nevydaný remix na Tango a Akty XXX. No a je to pán, čo ti poviem. Viem si s ním predstaviť aj celý album. Má super hudby, jeho beaty majú totiž jednu dosť dôležitú vec, majú atmosféru.

 

Ty ako príležitostný beatmaker, si nejako zasahoval, alebo si ho nechal tak?

Iba jemnúčko, aranže apod. Refrén som robil ja. Chcel som na albume taký aspoň jeden "feťácky" refrén, alebo ako hovorí môj sound engineer Marek Šurin - "psycho" refrén. No a do Dalybovho beatu sa to hodilo úplne dokonale. 

 

Čo sa týka tých nových flowov, vnímaš to aj ako výzvu na koncertoch, skúsiť niečo také live?

Jasné, aj OTISa aj Ten život hrávam aj na koncertoch a obidve veci šlapú jak vínko.

 

Aká je tvoja koncertná zostava, si ná pódiu sám?

Zatiaľ hej. Ako určite by sa hodil nejaký hypeman, ale zatiaľ neplánujem, lebo neviem ani koho (smiech). Keby som tam dal Ciga, tak by to bolo ako H16 bez Spirita. Takže neviem, musel by som fakt niekoho úplne iného. Takže zatiaľ bez hypemana. Možno prehovorím môjho DJa Romana Zámožného, aby ma hypoval spoza gramcov. 

 

A ako zatiaľ hodnotíš tie sólo koncerty, ktoré máš za sebou? Funguješ lepšie sólo alebo ako H16?

Ja mám vždy radšej, keď sme na pódiu viacerí. Ono tá energia a všetko je to iné. Je to väčší hype, keď sme na pódiu traja, ale viem zajebať aj sám peknú show. Na menších pódiách a kluboch som ok aj sám, ale na veľkých festivaloch sa cítim lepšie, keď sme na pódiu celá kapela.

 

Plánuješ aj turné k albumu?

Plánujem. Na jeseň. Buď sólo alebo spoločné turné s Cigom. 

 

Čo klipy? Môžeme sa tešiť na nejaké z albumu?

Chcel by som natočiť čo najviac klipov, ešte aspoň 3. Je aj veľa ponúk od režisérov. Kľudne by som urobil ešte video na Maratón, Tlak, Kde si bol? a možno ani ten OTIS by nebol odveci. Keďže veľa ľudí hovorí, že je to jeden z najlepších trackov na albume. 

 

Ako veľmi sa zvykneš angažovať vo videách. Zvykneš do toho kecať režisérom, alebo to nechávaš na ich víziu?

Doteraz som to väčšinou nechával čisto na nich, ale teraz sa už budem snažiť do toho viacej kecať a viac do toho zasahovať.

 

Otis: Konšpiračné tracky už máme za sebou (Rozhovor)

 

Prejdeme na klasické Refresher otázky. Aké máš najobľúbenejšie albumy? Nejakú top 3? Nemusia byť iba rapové. 

Ťažká otázka tieto topy. Tak z tých nerapových mi napadá Daft Punk - Homework. To už je snáď z 95-ho, to je šialene staré, ale šupa. Z tých rapových, na ktorých som vyrastal určite Cypress Hill, čiže Temples of Boom, Snoop Dogg - Doggystyle, Dogg pound - Dogg food, Warren G, všetky albumy od Gangstarr, všetky albumy od M.O.P., Pete Rocka, Jay Z ho, Mos Def a Talib Kweli, The Roots. Z tých súčasných rapperov sú to albumy od J. Cole, Kanye Westa, Drakea, Kendricka Lamara. 

 

Slovenský máš možno obľúbený rapový?

Názov Stavby - Reč Naša? Trosky a z tých nových Spiritov Black Y.

 

Bengoro?

Bengoro, jasné.

 

Dobre. Top filmy. 

No, haha. Kurva, to sú ťažké veci. Dajme určite The Shining s Jackom Nicholsonom, Mechanický pomaranč. Potom určite klasiky ako Scarface, Casino, Pulp Fiction, Americká krása, Forrest Gump, Chyť ma ak to dokážeš, Veľký Gatsby, Nehanební bastardi, Django, Benjamin Button - to je taký oddychový (smiech).

 

To je pre teba oddychový film?

(Smiech). Tomu ver, milujem atmosféru toho filmu. Tie priestory, kostýmy, proste všetko. Ďalšia skvelá oddychovka je pre mňa film Mačeta. 

 

Seriály?

Sledujem, ale nie mega aktívne. Určite ale musím spomenúť Breaking Bad. To je úplne zabité. Ja som to síce dosť neskoro pozeral. Rok dozadu, rok a pol.

 

Aspoň si nemusel čakať ako my.

Presne tak. Dal som si prvý diel a odvtedy som išiel tak štyri - päť dielov denne. A presne som si potom povedal, že keby mám na toto čakať týždeň, tak ma jebne.

 

Však nás veľakrát aj jeblo.

Takže je určite lepšie si to takto pokope pozrieť. Začal som trocha aj Better Call Saul pozerať, ale moc ma to nebavilo.

 

Sitcomy si ideš?

Seinfelda som videl všetky diely, ten je top. A potom klasiky ako Simpsonovci, Futurama a Family guy. 

 

Čo knihy? Čítaš?

Teraz ani nie. Veľmi málo a hanbím sa za to. 

 

Čiže nie si ako Spirit v tomto ohľade.

Nie, vôbec, ale budem sa snažiť sa polepšiť a niečo si prečítať. Práve to bolo super na tej vysokej, že tam som si občas musel aj niečo prečítať. Som čítal aj niečo od Nietzscheho a rôzne veci, ku ktorým by som sa normálne asi nedostal.

 

Otis: Konšpiračné tracky už máme za sebou (Rozhovor)

 

Spomínal si, že máš aj teraz veľa roboty s malou, sú tam aj nejaké domáce práce. Vieš variť?

No viem. Aj keď… takto. Nepovedal by som ešte, že viem variť, ale učím sa. Tak by som to definoval. Niečo uvarím. Rád varím kari, alebo Chilli con carne. Už dva roky sa chystám, že sa naučím robiť Pho, ale nejako som sa ešte k tomu nedokopal. Viem celkom dobré miso polievky, také moje verzie ramenov a wokov a tak. Rád robím aj cestoviny, aj keď hodiť cestovinu do vriacej vody, to nepovažujem za nejaké veľké varenie.

 

Ako Refresher sledujeme aj miestne reštaurácie. Máš nejakú obľúbenú prevádzku, kam sa rád chodíš najesť?

V Bratislave? Teraz fakt, že moc po reštauráciach nechodím, okrem toho keď smie niekde na koncerte. V Prahe musím spomenúť talianske a brazílske Ambiente. Tam som bol extrémne spokojný. V Bratislave sme zvykli chodiť do meštianskeho pivovaru, to je taká klasika. Na starej Vajnorskej je Pho reštika, tam majú aj výborne woky a všetko možné.

 

Pýtam sa aj viac k tomu jedlu, lebo si autorom slohy na Gastrobrekeke. To je jedna z najzábavnejších sloh od teba. Máš nejaké topy, ktoré vieš spomenúť? 

(Smiech). Tých bolo za tie roky naozaj veľa, je ťažké vybrať úplný strop. Ale spomínam si jak sme došli sme do Handlovej o nejakej desiatej večer, kedy sa tam fakt už nikde nedalo najesť. Bola jediná krčma otvorená. Boli tam na výber možno tri jedlá. Mal som Černohor. Z vrchu vyzeral dobre. Ale keď som ho otočil, tak to bol ten najčiernejší Černohor v Európe. Ale tá drzosť, že ti to čávo otočí, že keď to nevidíš, tak je to ok. Bolo to horké jak sviňa, rakovina najväčšia, ale bojové podmienky. Bol som hladný, oškrabal som to a zožral som to. 

 

Tak ono na tých cestách Slovenskom sa to inak ani nedá.

Hej, stáva sa. Ale mňa hlavne najviac mrzí, že teraz sa nám párkrát stalo, že sme došli do nejakých reštík, kde to bolo krásne zariadené, tip top obsluha, ale jedlo na kokot. Že aj výzorovo dobré, ale chuťovo nič. To ma vždy zamrzí. Forma tam je, ale obsah nie je.

 

To mi pripomína, ako keď dojdeš do krásne zariadeného klubu a zvuk je lacnejší ako stolička.

No, napríklad, presne.

 

Máš aj takéto skúsenosti? Ako to zvykneš riešiť.

Niekedy sa to nedá riešiť. Ale tiež jednu vtipnú príhodu musím povedať. V jednom nemenovanom klube, tak už pred koncertom, tak nejaká predkapela hrala pred nami a už vtedy som počul, že je to katastrofa. A hovorím majiteľovi, že bráško, to čo máte za zvuk? A on mi hovorí, jeb na to, tí ľudia sú na to zvyknutí, oni to majú v piči. A potom neštastný idem na pódium, že to fakt na tomto mám hrať? A on mi hovorí máš v piči, tu sa napi vína a nerieš to. Tak niekto to bere aj tak, no. 

 

Škoda. Tak prešli sme toho myslím dosť. Ak máš ešte nejaký odkaz, ktorý by si chcel odovzdať čitateľom, tak máš priestor. 

Zdravím všetkých mojich fanúšikov. Ďakujem vám za podporu a dúfam, že som vás novým albumom nesklamal. Sledujte môj fanpage a Instagram. Albumy a merch nájdete na Ruka Hore. Vidíme sa na koncertoch.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.