11
17. júl 2015, 18:31

Ant-Man sa vyberá vlastnou cestou a dokazuje, že prehliadať ho by bola chyba (Recenzia)

Vznik najmenšieho Avengera síce sprevádzali nemalé problémy, výsledok však určite stojí za zhliadnutie.

17. júl 2015, 18:31

11

Letná blockbusterová sezóna je už v plnom prúde, Marvel uzatvára fázu číslo dva a do kín sa dostáva Ant-Man, hrdina, ktorému zo začiatku dôveroval iba málokto. Aby toho nebolo málo, snímku sprevádzali nemalé problémy a po nezhodách so scenárom opustil tento projekt aj talentovaný režisér Edgar Wright. Toho následne nahradil na režisérskej stoličke Peyton Reed (Yes Man) a o prepísanie scenára sa postaral Adam McKay. Hoci nemám komiksové základy, Ant-Man ma zaujal už na začiatku, dúfal som, že uvidím niečo celkom nové a preto som sa všemožne snažil vyhýbať intenzívnej propagácii a nemalej mediálnej masáži zo strany štúdia. V konečnom dôsledku sa mi to v rámci možností podarilo a tak som pred premiérou videl azda iba zopár obrázkov, prvý oficiálny trailer a jednu skutočne originálnu marketingovú kampaň

Nakoľko sa filmy od Marvelu vyznačujú istými žánrovými odlišnosťami, bolo od začiatku jasné, že ani v tomto prípade tomu nebude inak. Ant-Man je tzv. heist movie, čiže subžáner krimi, ktorý sa zameriava na plánovanie, prevedenie a nakoniec aj následky lúpeže. Keď k tomu primiešame ešte humor, zaujímavé postavy a veľmi širokú cieľovú skupinu, dostaneme zaujímavý mix, ktorý môže, ale na strane druhej, aj nemusí fungovať. Ja však môžem s čistým svedomím uznať, že som sa bavil a myslím, že tvorcom išlo hlavne o to, aby ľudí prekvapili niečím novým a taktiež aby im vyčarili aj úsmev na tvárach. Aj vďaka tejto skutočnosti som mal pocit, že mi takmer dvojhodinová stopáž utiekla až sakramentsky rýchlo. Paul Rudd, ktorý stvárnil zlodeja Scotta Langa, je sympaťák a úlohu hlavného protagonistu zvláda slušne. Jeho mentor Hank Pym je v podaní Michaela Douglasa samozrejme bravúrny a krásna Evangeline Lilly (Pymova dcéra Hope Van Dyne) v posledných rokoch dokazuje, že je ozdobou akéhokoľvek projektu, v ktorom sa objaví. Avšak určite mi dáte za pravdu, keď poviem, že spomedzi všetkých postáv vyčnieva z radu najviac Michael Peña. Keď sa totiž táto malá veselá kopa objaví v nejakej scéne (našťastie ich nie je úplne málo), okamžite si ju kradne celú iba pre seba a rozhodne patrí k najväčším plusom. Prvá štvrtina stopáže sa síce vyznačuje trošku pomalším tempom a pre niekoho by nemusela predstavovať príliš zaujímavý rozbeh, všetko sa však zmení v momente, keď si hlavný hrdina oblečie Ant-Manov oblek a prvýkrát okúsi okolitý svet z perspektívy mravca. Od tohto bodu nasleduje Scottov rôznorodý a intenzívny tréning, ktorý spočíval v neustálom menení svojej veľkosti a využívaní všetkých možností, ktoré mu špeciálna uniforma ponúkala. Táto pasáž disponuje dávkou šmrncu, nesilenou atmosférou, prirodzeným vtipom, množstvom bláznivých nápadov a vôbec, všetky scény, v ktorých náš nový hrdina používa svoj úbor, sú inovatívne, štýlové, neopozerané a vždy ponúkajú niečo cool. Takýchto elementov v snímke nie je až tak veľa, ako by som si možno prial, ale hltal som ich plnými dúškami a podľa môjho názoru patrili k tomu najlepšiemu, čo som na plátne videl.

Na strane druhej, tŕň v mojom oku predstavuje hlavne záporák Darren Cross/Yellowjacket, ktorého si strihol stále viac populárnejší herec Corey Stoll. Ten mi na rozdiel od ostatných vyššie spomínaných členov ansámblu prišiel príliš nezaujímavý a bez akejkoľvek štipky charizmy. Ako som už v predchádzajúcom odstavci načrtol, akcie je oproti dialógom pomenej a vôbec by filmu neuškodilo, keby tieto dva aspekty pôsobili na miskách váh rovnomernejšie. Fantázii sa predsa len dala uzda ešte o čosi povoliť. Aj keď je Ant-Man remeselne zvládnutý kvalitne, jeho príbeh v niekoľkých momentoch postráda logiku a občas smrdí aj poriadnou dávkou klišé. Posledné dve zmienené výhrady však považujem iba za menšie chybičky krásy, s ktorými sa už v súčasnosti stretávame vo svete kinematografie viac-menej bežne.

Ant-Mana by som medzi najlepšie Marvelovky nezaraďoval, ale rozhodne nepatrí ani k tým najhorším z nich, pretože z hľadiska humoru občas prekonáva aj Guardians of the Galaxy a myslím si, že sa bude páčiť rovnako fanúšikom MCU (Marvel Cinematic Universe), ako aj priaznivcom filmu ako takého. Som si istý, že Ant-Man sa medzi Avengermi nestratí a ešte o ňom budeme počuť. Ako som už na začiatku podotkol, ja som si snímku veľmi užil, zaujala ma, vzal som si z nej viac dobrého, ako toho zlého a pomaličky sa začínam pripravovať na projekciu s poradovým číslom dva. Pokiaľ ste stále na pochybách a uvažujete o návšteve kina, tak vám radím, aby ste neváhali a vyrazili. Minimálne sa poriadne zabavíte. Je mi jasné, že to už všetci veľmi dobre ovládate, ale pre úplnosť iba pripomeniem, že na konci sa nachádza jedna medzititulková scéna, jedna potitulková scéna a obe stoja skutočne za to. 7,5/10

0/10
0