14. jún 2015, 21:17

Je Entourage dôstojným zakončením kultového seriálu? (Recenzia)

Ako vnímame standalone film Entourage a či je Emily Ratajkowski vo filme topless sa dozvieš v našej recenzii.

adel
14. jún 2015, 21:17

3

Hudba začne hrať, prvá scéna Ibiza, Španielsko. Motorový čln sa rúti naprieč pobrežím zatiaľ čo Johny Drama (Kevin Dillon) s ďalekohľadom pozoruje čmochlinky na jachte oproti. Chalani vtipkujú s množstvom sexuálneho podtónu ako za starých čias a stále máme pocit, ako keby sme pozerali staré Entourage plnú celebritných cameií, sexuálneho humoru a života, ktorý by si želal každý zúfalý čašník v Pasadene snívajúc o živote hollywoodskej hviezdy. Podarilo sa však Doug Ellinovi poskytnúť nám kvalitu zo staršej éry Entourage, predtým než skĺzla do až chorobnej repetitívnosti? Poďme to spolu zistiť.

Film Entourage bol nevyhnutný. Je to až neuveriteľné hollywoodske cliché postaviť na seriálovej značke aj snímku na striebornom plátne, ale kto iný si môže dovoliť hollywoodske cliché, než seriál, ktorý bol o živote v Hollywoode? Doug Ellin tak spojil chlapcov opäť dokopy a zostava v podobe Vincenta Chasea (Adrian Grenier), Johnyho Dramu, Turtla (Jerry Ferrara) a Erica Murphyho (Kevin Connolly) mohla vyraziť opäť do akcie. Treba však podotknúť, že z menovaných štyroch bol vždy najvtipnejší Johny Drama a Vincent ako hlavná hviezda seriálu, bol snáď najmenej výrazný z celého ansámblu. Nám to ale nevadilo, pretože pre nás bol hlavná hviezda vždy herecky najschopnejší Jeremy Piven v úlohe Ariho Golda. Ten napísaný podľa legendárneho Ariho Emanuela, poskytoval divákom extrémne neurotické výbuchy s neuveriteľnými hláškami, ktoré nás dostávali do kolien a tak sme boli všetci úprimne zvedaví hlavne na jeho návrat.

Ten sa však bohužiaľ nekoná tak, ako by sme čakali. Ari je totiž na pseudodôchodku, kedy mu je dovolené pracovať iba ak príde o svoje neurotické záchvaty, čím si scenáristi zabezpečili nudnejšie plátno, než ktorákoľvek zo sérii seriálu, kedy nás udržiavalo pri pozeraní jednak zvedavosť, aké cameo bude ďalšie, a akým spôsobom zase Ari vyhodí niektorého zo svojich zamestnancov. Žiadnym. Ari Gold je totiž naozaj nový človek (shoutout 2 speezy), čo je síce pekné vzhľadom na vzťah s jeho milovanou ženou, avšak pre diváka tak vytvára medzeru, ktorú Doug Ellin nie je schopný zaplniť. Je to škoda o to viac, že divákmi takisto milovaný Lloyd a.k.a paródia na každého „fabolous” homosexuála už nie je Ariho asistentom a nahrádza ho Kid Cudi. Ten s časom na obrazovke nepresahujúcim 2 minúty nemá čas oslniť, keďže väčšinu času ide Ari svoje sólo. Jeremy Piven síce stále hrá tak ako má, ale veľa tu toho okrem občasných vtípkov bohužiaľ nemá. Tam už ale hrozí skôr nostalgické pousmiatie, než výbuch smiechu.

A príbeh? Asi nikoho neprekvapím, keď poviem, že Vincent pripravuje film. A podobne ako v prípade prepadáku Medellín sa chystá do toho pustiť vo väčšej miere ako iba hviezda, tentokrát rovno na režisérskej stoličke. Vznikajú tak štandardné pochybnosti a film sa tak v podstate stáva jednoduchou kopírkou každej série Entourage, ktorá prebieha nasledovne. Najprv sa objaví príležitosť spraviť film. Potom nastane problém, kedy hrozí produkcia samotného filmu, následne na to sa problém vyrieši. Príde problém ďalší a s ďalším riešením a nakoniec to dopadne, tak ako vždy, zatiaľ čo Turtle, Johny a Eric riešia svoje šlamastiky. Niečo sa zmenilo? Je to menej vtipné.

Nájdeme tu síce úsmevné momenty ako angažovanie Billy Bob Thortona, zábavný výkon Emily Ratajkowski, jeden, alebo dva vtípky od Ariho, a samozrejme cameá. Či už je to Mark Wahlberg, duchovný otec celého seriálu, Bob Saget, T.I.P a jeho zase tehotná manželka, Pharrell Williams, Kelsey Grammer, Liam Neeson, Jon Favreau, Armie Hammer, Jessica Alba a mnoho, mnoho ďalších. Avšak ani jeden z nich nestačí na to, aby vykompenzoval, že Entourage je ešte slabší ako jeho posledné žalostne repetitívne série. Baby su stále pekné, autá sú stále nablýskané, celebrít je stále mnoho, avšak Vince je stále nezaujímavý a nudný, ukážka jeho údajne revolučného snímku je to najblbšie, čo som za posledný rok videl a to v kombinácii s Ariho čiastočnou reformáciou jednoducho nestačí. Nestačí to na samostatný film a takisto to nestačí ani na decentné zakončenie jedného z mojich obľúbených seriálov. 6/10 za cameá, pekné baby, soundtrack a občasné Ariho hlášky.

PS: Emily topless nie je :(

0/10
0