
Ako 20-ročný John odmietol Apple a dnes zarába státisíce vďaka vlastnej spoločnosti
Odmietol stáž v Apple, ako 16-ročný bol nezávislý na rodičoch, vytvoril viac ako 40 aplikácií a dnes šéfuje vlastnej spoločnosti a zarába státisíce - taký je život Johna Meyera.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Každodenne počúvame o mnohých príbehoch mladých a ambicióznych ľudí, ktorí sa napriek nástupu na prestížne univerzity rozhodli nasledovať svoj sen, nechať školy školami a venovať sa rozvíjaniu vlastného podnikania. Stačí azda spomenúť mená ako Bill Gates či Mark Zuckerberg a všetci rýchlo vedia, o čo ide. Bohužiaľ, aj títo muži každoročne inšpirujú mnohých mladých Slovákov, aby svoje školy zanechali a šli pracovať. Použili sme slovíčko bohužiaľ, pretože takíto ľudia neodchádzajú z Harvardu alebo Oxfordu, ale poväčšine z bežných stredných škôl, bez ktorých to v prípade, že nemajú milionársky nápad, ďaleko nedotiahnu.
Príbeh mladého, dnes stále iba 20-ročného ambiciózneho chlapca menom John Meyer začal celkom nevinne. Už od malička ho zaujímali počítače a všetko s nimi spojené, preto sa jeho rodičom nezdalo byť zvláštne, že im mladý John zasväcoval čoraz viac času. Dospelo to až do bodu, keď objavil čaro rozrastajúceho sa odvetvia zameraného na vytváranie aplikácií pre mobilné telefóny a John rýchlo pochopil, že toto je cesta budúcnosti. Už v 16 rokoch bol na tom tak dobre, že dokázal bez akýchkoľvek problémov zarobiť také množstvo peňazí, ktoré mu stačilo na to, aby sa nemusel spoliehať na svojich rodičov. Na strednej škole trávil čas pri počítačoch a mobilných telefónoch a koniec koncov sa mu jeho snaha vyplatila, keď už ako druhák zakladal svoju vlastnú spoločnosť a začínal realizovať svoj podnikateľský sen.

Napriek svojim skorým úspechom sa rozhodol, že dá šancu univerzite, a preto pred viac ako rokom nastúpil do prvého ročníka na New York University, kde mal študovať počítačové vedy, ale od toho momentu vedel, že škola ho postupne začne limitovať, či sa mu to bude páčiť alebo nie. Aby sme ti bližšie predstavili Johnovu spoločnosť a aplikáciu, jej názov znie Fresco News a v skutočnosti by sme ju mohli považovať za akúsi novodobú informačnú agentúru. Už niekoľkokrát sa objavila v zahraničných médiách, kde ju pomenovali „Instagram pre správy“, z čoho sa dá jednoducho dedukovať, že v nej nemôžu chýbať pútavé obrázky a dôležité informácie. Aj keď si John podľa vlastných slov zakladá hlavne na fotografiách a obrázkoch, ktoré si získajú čitateľovu pozornosť v priebehu sekundy, zo začiatku sa stretával s veľkými problémami pri používaní fotografií z rôznych agentúr, avšak aj tie sa mu postupom času podarilo vyriešiť. Obrázky však nie sú všetko a ak nie sú informácie na internetových stránkach či v aplikáciách aktuálne, takmer nikoho nezaujímajú. Uvedomoval si to aj John, a preto zo svojej spoločnosti Fresco News spravil zdroj takzvaných okamžitých informácií. V praxi to znamená, že jemu, ani jeho zamestnancom neujde žiadna udalosť dejúca sa na svete a vďaka niekoľkým desiatkam partnerstiev, ktoré sa mu podarilo získať od založenia spoločnosti, sa Fresco News rozhodli využívať viaceré významné portály, napríklad CNN, ABC, Wall Street Journal či Al Jazeera.
Krátko po začatí fungovanie Johnovej spoločnosti sa odohrala nepríjemná udalosť, keď do knižnice vo floridskej univerzite vtrhol ozbrojený muž v skorých ranných hodinách a svet sa o incidente potreboval okamžite dozvedieť viac. Napriek obrovskej konkurencii sa Fresco News stalo hneď prvým médiom, ktoré dokázalo nájsť, získať a publikovať fotografie priamo z mobilov ohrozených študentov a možno aj práve preto sa Johnovi ozval bohatý investor s ponukou na 90-tisíc dolárov, ktoré sa mladík rozhodol prijať. Odvtedy však ubehlo už niekoľko mesiacov a Fresco News prosperuje aj naďalej. Spočiatku John zamestnával iba štyroch zamestnancov, ale so zväčšujúcim sa záujmom o horúce novinky zo sveta musel pristúpiť k razantnému zvyšovaniu počtu pracovníkov, preto dnes zamestnáva už 21 ľudí. S koncom mája sa jeho spoločnosti tiež skončil skúšobný proces v niekoľkých významných spoločnostiach a už zanedlho by mali byť podpísané zmluvy na státisíce dolárov.

Pred pár dňami sa Meyerovi okrem fungovania vlastnej spoločnosti splnil aj ďalší životný cieľ. Stal sa jedným z dvadsiatich ľudí tvoriacich takzvaný Thiel Fellowship. Za ním stojí kontroverzný spoluzakladateľ služby PayPal Peter Thiel, ktorý pomocou tohto spoločenstva podporuje dvadsiatich ambicióznych ľudí formou finančného príspevku v hodnote 100-tisíc dolárov a ohromnej siete kontaktov, keďže do zoznamu jeho priateľov a známych patrí napríklad aj samotný Mark Zuckerberg.
Ešte pred nástupom na univerzitu sa mladému Johnovi Meyerovi podaril aj jeden z najväčších husárskych kúskov, keď sa mu s pomocou vlastného otca podarilo prešmyknúť na medzinárodnú konferenciu developerov spoločnosti Apple, kde sa vyžadoval na vstup vek 18 rokov a John mal vtedy bohužiaľ iba 16. Apple vtedy hľadal šikovných tínedžerov s túžbou stať sa súčasťou veľkej spoločnosti a pomôcť s vytváraním kódu pre najrôznejšie aplikácie, a preto ich Meyer a jeho drzosť zaujali až natoľko, že mladému chlapcovi ponúkli stáž. Neuveriteľná príležitosť pre zrejme každého mladého človeka ale Johnovi nezavoňala, pretože mal v hlave nápad založil vlastnú spoločnosť a ponuku od Apple preto odmietol. „Som v srdci podnikateľom, a preto by som nebol šťastný, keby som mal pracovať pre niekoho iného,“povedal na margo bláznivého odmietnutia životnej šance John.
Príbeh Johna Meyera dokazuje, že sa dá všetko, keď sa chce. Pre väčšinu Slovákov a Čechov znie informácia o tom, že už ako 16-ročný zarábal toľko, aby sa mohol postarať sám o seba celkom nereálne, ale ako sa dá vidieť aj v jeho prípade, stačí dobrý nápad a človeku sa môže život obrátiť naruby. Princíp fungovania jeho spoločnosti Fresco News je založený na tom, čo mladých ľudí najviac zaujíma a kde trávia najviac času - na sociálnych sieťach. V dnešnej dobe už snáď neexistuje lepšie miesto, odkiaľ čerpať zaujímavé informácie ako sociálne siete, pretože takmer každý účastník akejkoľvek udalosti rád so svojimi postrehmi prispeje na profil na Facebooku či Instagrame a to je presne to, čo Meyer využil. V nasledujúcich mesiacoch môžeme predpokladať, že sa Fresco News stane neoddeliteľnou súčasťou obrovských mediálnych korporácií a ambiciózny mladík bude len a len šplhať na pomyselnom rebríčku vplyvu vo svojej sfére. Predpokladáme, že meno John Meyer si až dodnes ešte nikdy nepočul, ale radíme ti, aby si si ho dobre zapamätal, pretože o ňom určite budeš znovu počuť.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.