Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 23. 5. 2019 meniny má Želmíra

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech
8
johnnybravo
8. jún 2015, 11:01

Ako 20-ročný John odmietol Apple a dnes zarába státisíce vďaka vlastnej spoločnosti

Odmietol stáž v Apple, ako 16-ročný bol nezávislý na rodičoch, vytvoril viac ako 40 aplikácií a dnes šéfuje vlastnej spoločnosti a zarába státisíce - taký je život Johna Meyera.

johnnybravo
8. jún 2015, 11:01
Ako 20-ročný John odmietol Apple a dnes zarába státisíce vďaka vlastnej spoločnosti
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
8
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Každodenne počúvame o mnohých príbehoch mladých a ambicióznych ľudí, ktorí sa napriek nástupu na prestížne univerzity rozhodli nasledovať svoj sen, nechať školy školami a venovať sa rozvíjaniu vlastného podnikania. Stačí azda spomenúť mená ako Bill Gates či Mark Zuckerberg a všetci rýchlo vedia, o čo ide. Bohužiaľ, aj títo muži každoročne inšpirujú mnohých mladých Slovákov, aby svoje školy zanechali a šli pracovať. Použili sme slovíčko bohužiaľ, pretože takíto ľudia neodchádzajú z Harvardu alebo Oxfordu, ale poväčšine z bežných stredných škôl, bez ktorých to v prípade, že nemajú milionársky nápad, ďaleko nedotiahnu.

 

Príbeh mladého, dnes stále iba 20-ročného ambiciózneho chlapca menom John Meyer začal celkom nevinne. Už od malička ho zaujímali počítače a všetko s nimi spojené, preto sa jeho rodičom nezdalo byť zvláštne, že im mladý John zasväcoval čoraz viac času. Dospelo to až do bodu, keď objavil čaro rozrastajúceho sa odvetvia zameraného na vytváranie aplikácií pre mobilné telefóny a John rýchlo pochopil, že toto je cesta budúcnosti. Už v 16 rokoch bol na tom tak dobre, že dokázal bez akýchkoľvek problémov zarobiť také množstvo peňazí, ktoré mu stačilo na to, aby sa nemusel spoliehať na svojich rodičov. Na strednej škole trávil čas pri počítačoch a mobilných telefónoch a koniec koncov sa mu jeho snaha vyplatila, keď už ako druhák zakladal svoju vlastnú spoločnosť a začínal realizovať svoj podnikateľský sen.

 

Ako 20-ročný John odmietol Apple a dnes zarába státisíce vďaka vlastnej spoločnosti 

Napriek svojim skorým úspechom sa rozhodol, že dá šancu univerzite, a preto pred viac ako rokom nastúpil do prvého ročníka na New York University, kde mal študovať počítačové vedy, ale od toho momentu vedel, že škola ho postupne začne limitovať, či sa mu to bude páčiť alebo nie. Aby sme ti bližšie predstavili Johnovu spoločnosť a aplikáciu, jej názov znie Fresco News a v skutočnosti by sme ju mohli považovať za akúsi novodobú informačnú agentúru. Už niekoľkokrát sa objavila v zahraničných médiách, kde ju pomenovali „Instagram pre správy“, z čoho sa dá jednoducho dedukovať, že v nej nemôžu chýbať pútavé obrázky a dôležité informácie. Aj keď si John podľa vlastných slov zakladá hlavne na fotografiách a obrázkoch, ktoré si získajú čitateľovu pozornosť v priebehu sekundy, zo začiatku sa stretával s veľkými problémami pri používaní fotografií z rôznych agentúr, avšak aj tie sa mu postupom času podarilo vyriešiť. Obrázky však nie sú všetko a ak nie sú informácie na internetových stránkach či v aplikáciách aktuálne, takmer nikoho nezaujímajú. Uvedomoval si to aj John, a preto zo svojej spoločnosti Fresco News spravil zdroj takzvaných okamžitých informácií. V praxi to znamená, že jemu, ani jeho zamestnancom neujde žiadna udalosť dejúca sa na svete a vďaka niekoľkým desiatkam partnerstiev, ktoré sa mu podarilo získať od založenia spoločnosti, sa Fresco News rozhodli využívať viaceré významné portály, napríklad CNN, ABC, Wall Street Journal či Al Jazeera.

 

Krátko po začatí fungovanie Johnovej spoločnosti sa odohrala nepríjemná udalosť, keď do knižnice vo floridskej univerzite vtrhol ozbrojený muž v skorých ranných hodinách a svet sa o incidente potreboval okamžite dozvedieť viac. Napriek obrovskej konkurencii sa Fresco News stalo hneď prvým médiom, ktoré dokázalo nájsť, získať a publikovať fotografie priamo z mobilov ohrozených študentov a možno aj práve preto sa Johnovi ozval bohatý investor s ponukou na 90-tisíc dolárov, ktoré sa mladík rozhodol prijať. Odvtedy však ubehlo už niekoľko mesiacov a Fresco News prosperuje aj naďalej. Spočiatku John zamestnával iba štyroch zamestnancov, ale so zväčšujúcim sa záujmom o horúce novinky zo sveta musel pristúpiť k razantnému zvyšovaniu počtu pracovníkov, preto dnes zamestnáva už 21 ľudí. S koncom mája sa jeho spoločnosti tiež skončil skúšobný proces v niekoľkých významných spoločnostiach a už zanedlho by mali byť podpísané zmluvy na státisíce dolárov.

  

Ako 20-ročný John odmietol Apple a dnes zarába státisíce vďaka vlastnej spoločnosti

 

Pred pár dňami sa Meyerovi okrem fungovania vlastnej spoločnosti splnil aj ďalší životný cieľ. Stal sa jedným z dvadsiatich ľudí tvoriacich takzvaný Thiel Fellowship. Za ním stojí kontroverzný spoluzakladateľ služby PayPal Peter Thiel, ktorý pomocou tohto spoločenstva podporuje dvadsiatich ambicióznych ľudí formou finančného príspevku v hodnote 100-tisíc dolárov a ohromnej siete kontaktov, keďže do zoznamu jeho priateľov a známych patrí napríklad aj samotný Mark Zuckerberg.

 

Ešte pred nástupom na univerzitu sa mladému Johnovi Meyerovi podaril aj jeden z najväčších husárskych kúskov, keď sa mu s pomocou vlastného otca podarilo prešmyknúť na medzinárodnú konferenciu developerov spoločnosti Apple, kde sa vyžadoval na vstup vek 18 rokov a John mal vtedy bohužiaľ iba 16. Apple vtedy hľadal šikovných tínedžerov s túžbou stať sa súčasťou veľkej spoločnosti a pomôcť s vytváraním kódu pre najrôznejšie aplikácie, a preto ich Meyer a jeho drzosť zaujali až natoľko, že mladému chlapcovi ponúkli stáž. Neuveriteľná príležitosť pre zrejme každého mladého človeka ale Johnovi nezavoňala, pretože mal v hlave nápad založil vlastnú spoločnosť a ponuku od Apple preto odmietol. „Som v srdci podnikateľom, a preto by som nebol šťastný, keby som mal pracovať pre niekoho iného,povedal na margo bláznivého odmietnutia životnej šance John.

  

Ako 20-ročný John odmietol Apple a dnes zarába státisíce vďaka vlastnej spoločnosti

 

Príbeh Johna Meyera dokazuje, že sa dá všetko, keď sa chce. Pre väčšinu Slovákov a Čechov znie informácia o tom, že už ako 16-ročný zarábal toľko, aby sa mohol postarať sám o seba celkom nereálne, ale ako sa dá vidieť aj v jeho prípade, stačí dobrý nápad a človeku sa môže život obrátiť naruby. Princíp fungovania jeho spoločnosti Fresco News je založený na tom, čo mladých ľudí najviac zaujíma a kde trávia najviac času - na sociálnych sieťach. V dnešnej dobe už snáď neexistuje lepšie miesto, odkiaľ čerpať zaujímavé informácie ako sociálne siete, pretože takmer každý účastník akejkoľvek udalosti rád so svojimi postrehmi prispeje na profil na Facebooku či Instagrame a to je presne to, čo Meyer využil. V nasledujúcich mesiacoch môžeme predpokladať, že sa Fresco News stane neoddeliteľnou súčasťou obrovských mediálnych korporácií a ambiciózny mladík bude len a len šplhať na pomyselnom rebríčku vplyvu vo svojej sfére. Predpokladáme, že meno John Meyer si až dodnes ešte nikdy nepočul, ale radíme ti, aby si si ho dobre zapamätal, pretože o ňom určite budeš znovu počuť.

Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.