Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 5. 12. 2020 meniny má Oto

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Zaujímavosti
38
johnnybravo
28. apríl 2015, 17:19
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Britská spoločnosť sa postavila proti obezite v kontroverznej kampani a svet zostal pohoršený

Máš už pripravenú svoju plážovú postavu na leto? Viacerí ľudia zrejme nie, pretože kampaň Protein Worldu sa stala cieľom spŕšky kritiky, firma sa však nevzdáva a svojsky kontruje.

johnnybravo
28. apríl 2015, 17:19
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
38
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Veľká Británia sa pred približne dvomi týždňami stala svedkom novej kontroverznej mediálnej kampane fitness značky Protein World a ošiaľ doznieva až do dnešných dní. Všetko to začalo v londýnskom metre, kde sa ako huby po daždi začali objavovať výrazné žlté plagáty s fotografiou štíhlej ženy a veľkým nápisom znejúcim „Máš pripravenú svoju plážovú postavu?“, narážajúc na to, že leto sa nezadržateľne blíži a niektorí ľudia by na svojom brušku či ostatných telových partiách ešte mohli niekoľko hodín popracovať, aby sa potom na kúpalisku za ovísajúce krivky nemuseli hanbiť.

 

Samozrejme, netrvalo dlho a kampane so štíhlou modelkou sa chytili desiatky magazínov, ale hlavne stovky okoloidúcich londýnskych žien, ktoré neváhali a nechali sa pred plagátom vyfotografovať aj napriek tomu, že ich postava s tou na obrázku nekorešpondovala. Na niektorých miestach sa kreatívni amatérski umelci dokonca rozhodli slogan trošku upraviť, keď za otázku jednoducho dopísali „Áno, každý je pripravený. Majte svoje telo radi také, aké je.“ Na chvíľu sa dokonca zdalo, že sa do slovnej prestrelky zapojila aj spoločnosť Dove prostredníctvom obrázku s plnoštíhlymi modelkami v plavkách a veľavravným nápisom hovoriacim o tom, že všetci sme pripravení na leto, kúpaliská a pláže.

 

Britská spoločnosť sa postavila proti obezite v kontroverznej kampani a svet zostal pohoršený

 

Svojou porciou do ohňa prispela aj zodpovedná spoločnosť Protein World, ktorá má kampaň na svedomí, a nezastavilo ju ani viac ako 50-tisíc podpisov petície za odstránenie plagátov z priestorov londýnskeho metra. Servítky pred ústa si ženy z celého sveta nedávali ani na sociálnych sieťach, keďže profil Protein Worldu je už niekoľko dní pravidelne bombardovaný desiatkami správ nespokojných žien, ale aj mužov, ktorí podobnú kampaň v žiadnom prípade neschvaľujú, ale hlavne žiadajú nápravu. Možno by si čakal, že sa spoločnosť poslušne stiahne a nechá plagáty odstrániť, ale opak je pravdou, pretože jej riaditeľ sa vyjadril, že reklamy odstráni iba v prípade, že spomínaná petícia nazbiera viac ako 1 milión podpisov, čo je pravdepodobne nereálny počet.

 

Zaujímavo sa ku správam znechutených žien postavili aj pracovníci spoločnosti spravujúci jej profil na sociálnej sieti Twitter, keď sa rozhodli nezostať ticho a na niektoré správy verejne odpovedať. Takým prípadom bol aj tweet od istej Juliette Burton, ktorá vo svojej správe týkajúcej sa toho, že celý život verila tomu, že ona a jej telo nie sú dostatočne dobré, označila okrem iného aj profil Protein Worldu, ktorý neváhal a s radosťou odpovedal. Odpoveď sa niekomu mohla zdať provokatívna a drzá, keďže sa v nej firma Juliette spytuje, prečo vlastne svoje problémy s nízkym sebavedomím a neistotou zdieľa na ich profile, načo Juliette odpovedala tým, že práve podobné reklamné kampane stoja za nízkym sebavedomím mladých dievčat, ktoré si potom myslia, že kvôli svojej postave nie sú dosť dobré. Protein World to však nakoniec zaklincoval tweetom s otázkou, či je normálne byť tučným namiesto chudým a zdravším a skonštatoval, že Veľká Británia je krajinou s nekonečnou sympatiou pre tučných ľudí.

 

Zdanlivá kampaň od Dove, ktorú má na svedomí kreatívny fanúšik

Britská spoločnosť sa postavila proti obezite v kontroverznej kampani a svet zostal pohoršený

 

Kvôli podobným odpovediam viacero ľudí verejne zapochybovalo o tom, či táto kampaň stála za to a či náhodou neokresala počet objednávok, na čo dostali odpoveď, že predajnosť výrobkov spoločnosti Protein World sa dokonca strojnásobila a to všetko len vďaka provokatívnej kampani. Nezostáva nám nič iné, ako skonštatovať, že niektoré firmy jednoducho vedia, ako sa robí marketing, aj keď ním môžu istú časť obyvateľstva pohoršiť.

 

Spomínaná konverzácia na Twitteri

Britská spoločnosť sa postavila proti obezite v kontroverznej kampani a svet zostal pohoršený

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
3
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.