Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 3. 12. 2020 meniny má Oldrich

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Refresher - Reportáže
3
Jakub P.
24. apríl 2015, 23:04
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Fashion LIVE! pomáha šíriť osvetu o celosvetovej iniciatíve Fashion Revolution

Slovensko sa zapojilo do celosvetovej módnej iniciatívy s názvom Fashion Revolution, ktorej partnerom sa stal aj unikátny projekt Fashion LIVE!.

Jakub P.
24. apríl 2015, 23:04
Fashion LIVE! pomáha šíriť osvetu o celosvetovej iniciatíve Fashion Revolution
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Bratislava, 24. apríl 2015 – Slovensko sa zapojilo do celosvetovej módnej iniciatívy s názvom Fashion Revolution, ktorej partnerom sa stal aj unikátny projekt Fashion LIVE!. V priestoroch kaviarne ZÓNA by Refresher sa stretli podporovatelia myšlienky humánneho zaobchádzania s ľuďmi, ktorí sú pri práci v módnom priemysle mnohokrát vystavení strašným a neľudským podmienkam.

 

Medzinárodnú kampaň Fashion Revolution spustilo nešťastie, ktoré sa stalo pri páde textilnej výrobnej budovy Rhana Plaza v Bangladéši, 24. apríla 2013. Zomrelo pri ňom viac ako 1100 ľudí a ďalšie stovky sa zranili. Táto tragédia zmobilizovala všetkých ľudí, ktorým záleží na móde, ale najmä na tých, ktorí ju vyrábajú. Hnutie Fashion Revolution vzniklo s cieľom bojovať proti neetickým podmienkam masovej výroby, ktorá si ročne vyžiada tisícky obetí.

 

„Rozhodli sme sa stať súčasťou medzinárodnej kampane a podporiť Fashion Revolution, pretože si myslíme, že je veľmi dôležité vedieť, odkiaľ naše oblečenie pochádza a v akých podmienkach vzniká. Tým, že Fashion LIVE! podporuje originálnu tvorbu MADE IN SLOVAKIA, sa snažíme do popredia a najmä ku koncovému zákazníkovi dostať skôr slow fashion ako relevantnú protiváhu propagovaným a všadeprítomným módnym reťazcom,“ povedala manažérka projektu Fashion LIVE! Zora Husarčíková.

 

Podporovatelia myšlienky, ktorých zaujíma pôvod nášho oblečenia, sa zúčastnili podujatia Fashion Revolution v piatok, 24. apríla v kaviarni ZÓNA by Refresher. Tam počas celého popoludnia diskutovali o alarmujúcej situácii v odevnom priemysle, sledovali dokumentárne filmy o obetiach fast fashion a skypovali s Kamilou Boudovou, koordinátorkou kampane Fashion Revolution za Česko a Slovensko. Účastníci sa fotili v odeve oblečenom naopak, ktoré je symbolom toho, že im smutné osudy obetí fast fashion nie sú ľahostajné. „Fashion LIVE! podporuje originálnu tvorbu, lokálne značky a dizajnérov. Častokrát „to naše“ je kvalitnejšie, ako to „značkové“. Je preto na každom z nás, ako sa k tomu postavíme. Oblečenie sa nás totiž doslova dotýka,“ priblížil  Erik Ivančík, scénograf a spoluorganizátor projektu Fashion LIVE!.

 

Fashion LIVE! pomáha šíriť osvetu o celosvetovej iniciatíve Fashion Revolution
Fashion LIVE! pomáha šíriť osvetu o celosvetovej iniciatíve Fashion Revolution
Fashion LIVE! pomáha šíriť osvetu o celosvetovej iniciatíve Fashion Revolution
Fashion LIVE! pomáha šíriť osvetu o celosvetovej iniciatíve Fashion Revolution
Fashion LIVE! pomáha šíriť osvetu o celosvetovej iniciatíve Fashion Revolution

 

Erik Ivančík a Zora Husarčíková za Fashion LIVE!

Fashion LIVE! pomáha šíriť osvetu o celosvetovej iniciatíve Fashion Revolution

 

Hnutie Fashion Revolution podporili aj viaceré známe slovenské osobnosti, medzi inými Adela Banášová, Maroš Kramár, Braňo „Bruno“ Ciberej, Barbora Švidraňová, Lýdia Eckhardt, Tamara Heribanová-Šimončíková, Soňa Mϋllerová, Veronika a Daniela Nízlové, Jana Kuzmová, Jana „Janais“ Kothajová alebo Svetlana Rymarenko, Soňa Norisová a Jana Golis zo skupiny Fragile. Zúčastnili sa fotenia v odeve oblečenom naopak, a tým tiež podporili dobrú myšlienku. Fotenie zastrešoval významný slovenský fotograf Martin Vrabko.

 

Fashion LIVE! pomáha šíriť osvetu o celosvetovej iniciatíve Fashion Revolution

 

Medzinárodná kampaň Fashion Revolution sa zaoberá témou „nečistého“ a nehumánneho módneho priemyslu vo viac ako 70-tich krajinách sveta. Ak sa do tejto kampane zapoja krajiny aj legislatívne, ako to bolo pred pár rokmi v potravinárskom priemysle, je pravdepodobné, že to bude musieť odevný priemysel akceptovať,“ dodal Erik Ivančík.

 

Téma udržateľnej módy sa stáva stále aktuálnejšou. Vďaka silnému edukatívnemu charakteru podporujú všetci organizátori, koordinátori a významné osobnosti šoubiznisu projekt Fashion Revolution bez nároku na honorár. Kampaň sa snaží upozorniť spotrebiteľov na nasledujúce otázky: Kde a za akých podmienok bolo moje oblečenie vyrobené? Čo je to udržateľná móda? Môžem niečo zmeniť ja sám? Hnutie Fashion Revolution chce zmenu dosiahnuť vďaka transparentnosti odevného priemyslu, zlepšeniu pracovných podmienok, dodržiavaniu ekologických štandardov, ochrane prírodných zdrojov a v neposlednom rade edukácii spotrebiteľov.

 

Viac informácií nájdeš na oficiálnej stránke projektu

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: tlačová správa Tagy: fashion live, fashion revolution
Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.