Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. novembra 2014, 19:33
Čas čítania 0:00
Dominik Vetrák

Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?

TECH HRY UBISOFT
Uložiť Uložené

Electronic Arts majú veľkú konkurenciu. Ubisoft tento rok zvyšuje latku neschopnosti pri vývoji hier do galaktických výšin.

Herný biznis v priebehu rokov prešiel mnohými a výraznými zmenami. Rozdiely medzi štúdiami či vydavateľmi spred niekoľkých rokov sú neopísateľné veľké. Všetci si pamätáme, keď sme ešte ospevovali Electronic Arts a ... vlastne, na to si nikto z nás nepamätá, ak to vôbec niekto robil. Že je ale EA dlhoročne najhoršou spoločnosťou svedčí ako verejná mienka, tak početná (rozumej drvivá) percentuálna časť internetu, ale aj prieskumy rôznych magazínov. Zdá sa ale, že majú obrovskú konkurenciu.

V priebehu rokov sa menili hry, prístup vývojárov a vydavateľov, samotní hráči, ale najmä sa dostávala do popredia kvantita, samozrejme na úkor kvality. Kedysi bol Ubisoft synonymom skvelých hier a správneho prístupu vo vedení. Odišiel Princ of Persia a prišiel Assassin's Creed, ktorý mal veľký podiel na tom, že mnohí začali Ubi prirovnávať k EA či Activisionu. Predsa len, ani tri (alebo ich je viac?) štúdiá Activisionu, ktoré vytvárajú sériu Call of Duty nedokázali vydať dve hry v priebehu roka, nie to ešte v priebehu dvoch dní, ako je tomu v prípade Unity a Rogue. Týmto samozrejme neprirovnávam kvalitu hier. Každoročný diel zo série AC (až na AC III) bol skvelý počin, Black Flag nevynímajúc. O CoD sa to bohužiaľ povedať nedá, aj keď to Activision túto jeseň vyhral s Advanced Warfare. Môžu teda ľuďom v Sledgehammer Games bozkávať ruky nohy. Ešte predtým, než sa pustíme do Unity, pozrieme sa na skorší release Ubisoftu, ktorý spustil lavínu negatívnych článkov. 

Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?
Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?


Watch Dogs malo byť prevratným projektom, skutočným next-gen titulom, vďaka ktorému nám padne sánka. Nakoniec, vieme, ako to dopadlo. Gamesa zďaleka nesplnila to, čo sľubovala. Naopak, orezala sa ako graficky, tak obsahovo (pozdrav pre druhú Mafiu). Napriek tomu sa jednalo o zábavnú a dobrú hru, rovnako, ako tomu bolo aj u Mafie 2. Ani sa nenazdáme a E3 prezentácie budeme môcť označiť ako fejkové výstavy, ktoré majú upútať investorov a médiá. Ukážu sa nereálne ukážky z hier, ktoré sa budú musieť extrémne orezať, či už je to kvôli výkonu konzol alebo kvôli náročnosti optimalizácie, lenivosti vývojárov alebo peniazom, ktoré taktiež zohrávajú svoju úlohu. Premrhaný potenciál Watch Dogs skutočne zamrzí, najmä, keď sa niektorí hráči tešili na tento titul viac, než na GTA V. Prišli ale prvé gameplaye a situácia sa razom zmenila. Ubisoft si asi bol vedomý sily a kvality Grand Theft Auto V a preto celkom nečakane odložil Watch Dogs o dva mesiace neskôr s popisom: „Dva mesiace navyše vám budú musieť stačiť, aby ste sa v Los Santos vyšantili.“ Samozrejme, ide o voľnú parafrázu. Ubisoft ale urobil dobre. Ak by si mal totiž niekto vybrať medzi revolučnou a najlepšou sandboxovou hrou histórie a orezaným Watch Dogs, hádajte, čo by si vybral. 

Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?
Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?


Veľkou ranou pre hráčov Watch Dogs bol aj fakt, že pár moderov dokázalo týždne či mesiace po release dostať do hry módy, ktoré z hry spravili oveľa krajší a lepší zážitok. Čo nedokážu vývojári za milióny, dokážu moderi zadarmo. Geez. Jedným z dôvodov, prečo sa dnes hry oznamujú pokojne aj rok, rok a pol dopredu je doba, ktorú vývojári potrebujú pre čo najmenej nápadné orezanie hry. Postupne hra stráca na grandióznej grafike, obsahu, ale, čo je zarážajúce, aj na hrateľnosti. Častokrát sú dôvodom najmä konzoly, nebudeme si klamať, ale nebudeme zachádzať ani do konšpiračných teórií. Každý s hlavou na mieste si domyslí, ako to v skutočnosti je. 

Demo z E3 2012, Watch Dogs takto po release zďaleka nevyzeralo, že? 

Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?
Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?
Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?
Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?


Ubisoft sa však z Watch Dogs nepoučil a veľkú chybu spravil aj pri Assassin's Creed Unity. Nemusím vám hovoriť, aké vysoké boli očakávania. Grafika, samotné textúry historických budov a ich spracovanie, plné ulice Paríža počas Veľkej francúzskej revolúcie, hrateľnosť a prvky, ktoré boli jasným signálom, že sa vraciame k hodnotám prvých dielov. To všetko hráčom vytváralo dojem, že sa dočkáme skutočne inovatívneho a skvelého assassína. S blížiacim sa releasom sa však internet začal čudovať, prečo embargo na recenzie padne až za 12 hodín po release. Prvý dojem bol správny. Unity proste nebolo v poriadku a Ubisoft si toho bol vedomý. Tak veľmi chceli, aby hra vyšla v predvianočnom období a aby predaje boli vysoké, že podcenili, vlastne sa vykašlali na dolaďovanie hry a na poriadne testovanie. Čo je však smutnejšie, Ubi hru už dávnejšie odložil o pár týždňov, aby tak bola úplne dokončená, čomu nasledovalo označenie GOLD, teda úplne dokončenie hry. Trochu drzé a odvážne vyhlásenie, keďže Unity je jednoducho technickým nepodarkom. Prečo? Nejdem hovoriť o samotnej hre, o kvalite príbehu, inováciách, hrateľnosti a tak ďalej. Pozrieme sa však na technickú stránku.

Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?
Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?


Ako to už býva pri každej väčšej hre, aj Unity leakol. Prišiel však malý šok. Hráči boli VEĽMI nespokojní. Framerate klesal k 20, dokonca aj k 10 snímkom za sekundu. Textúry boli odfláknuté, vykresľovanie do diaľky chabé a ak sa niekde ukázalo v lepšom svetle, vysvitlo, že textúry vyzerajú ako Minecraft či hra na PS2. Co-op, hlavná inovácia a jeden z pilierov, na ktorých hra stojí, bol miestami nehrateľný. Titul obsahoval nespočetné množstvo bugov, iritujúce skoky do ničoty pod zemou, hra dokonca bezdôvodne padala, no spomínané prepady FPS boli už posledným klincom do rakvy. Písali sme o tom, že Ubi s FPS a rozlíšením hráčom nepoteší, no toto presahuje všetky medze. Konkrétne vydali vyhlásenie, že chcú, aby ich hra fungovala plynule. Opakujem, plynule. Sami vidíte, ako to dopadlo. 


Komunikácia s hráčmi či verejnosťou v podobe neskorého embarga je neodpustiteľná. Horší launch mal iba Driveclub. Multiplayer, hlavná zložka hry totiž nejaké 3 týždne nefungovala správne. Minimálne 2 týždne vôbec. Ubisoft vydal 2 masívne tituly, z čoho jeden je jeho vlajkovou loďou, pritom oba môžeme označiť ako za „nedorobené“. Unity môže a pravdepodobne bude dobrá hra, hlavne po odstránení bugov a poklesov FPS, no aj vďaka tomuto si Ubisoft už nezmazateľne získal status spoločnosti, ktorá nevydáva hry, aké nám sľúbi a už vôbec jej to nevadí. Nabudúce to však môže byť iné. Dosiaľ spoločnosti klesli akcie o viac než 12%, čo je enormná čiastka peňazí. Samotnú recenziu na Unity si budete môcť prečítať do konca mesiaca, no určite nie skôr, ako sa odstránia majoritné problémy. Nechápte ma zle, nejdem sa zblázniť z grafických nedostatkov či bugov, ktoré vyrieši patch, ide mi o prístup spoločnosti ku hre a hráčom.

Takto má podľa Ubi vyzerať next-gen hra

Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?
Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?


V momente čítania článku už je pravdepodobne dostupná ďalšia IP od Ubi, konkrétne Far Cry 4. Tá, našťastie, zbiera vysoké hodnotenia, avšak vieme, že hra stavia na základoch úspešnej a perfektnej trojky. Mnohí recenzenti dokonca titul označili ako za preskinovanú tretiu časť so slabším príbehom. Ouch. 

Odporúčané
Sľubujú lepšiu komunikáciu, iskrenie aj orgazmus. Týchto 5 hier musíš vyskúšať (nielen) na Valentína Sľubujú lepšiu komunikáciu, iskrenie aj orgazmus. Týchto 5 hier musíš vyskúšať (nielen) na Valentína 2. februára 2024, 16:00

Malá perlička na záver. Spomínate si, aký rozruch pred pár rokmi spôsobilo nielen Call of Duty, ale aj mnohé iné hry s funkciou autohealu v singleplayeri? Nuž, asi to nestačí. Visceral Games (pod EA) pripravujú Battlefield Hardline a rozhodli sa nás, starších hráčov, pre ktorých boli lekárničky v hrách viac ako nové či vytúžené hračky v kinder vajíčkach, doslova zničiť. V ich najnovšom gameplayi pre Hardline totiž vidíme, ako si hráč počas misie hodil pred seba lekárničku, ktorá ho uzdravila. Podobné vymoženosti v hrateľnosti by sme mali zaraziť, kým nie je neskoro. Nemusíme ale zatiaľ hádzať flintu do žita. Stále tu máme Rockstar (PCčkari budú aj tak frflať), Naughty Dog, CD Projekt Red (pretože všetky DLC zadarmo sú raritou) a mnohých iných vývojárov, ktorí nás stále potešia. 


Unity si môžeš kúpiť aj v Brlohu.

Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?
Preberá Ubisoft žezlo najhoršieho herného vydavateľa?
Domov
Zdieľať
Diskusia