Refresher Slovensko
Stiahnuť
X
26. novembra 2022, 10:00
Dominik Vetrák

Strážcovia galaxie uniesli Kevina Bacona a oslavujú Vianoce vo vesmíre, no my sme sa za 44 minút ani raz nezasmiali

FILMY A SERIÁLY GUARDIANS OF THE GALAXY MARVEL MARVEL FILMY A SERIÁLY

Oplatí sa pozerať vianočný špeciál Strážcov galaxie?

Strážcovia galaxie 3 je komiksový film, ktorý uzatvorí súčasný príbeh o Strážcoch galaxie. V kinách ho uvidíme už budúci rok, no ešte predtým nás scenárista a režisér James Gunn „potešil“ trištvrtehodinovým vianočným špeciálom. Pre dej nie je až taký dôležitý a užijú si ho skôr fanúšikovia Marvelu. Rozhodne v ňom nečakaj žiadne výbuchy a akčné scény.

RECENZIA: Andor je možno najlepší Star Wars seriál za 45 rokov. Ohurujúce scény v závere ešte nikto nenatočil kvalitnejšie RECENZIA: Andor je možno najlepší Star Wars seriál za 45 rokov. Ohurujúce scény v závere ešte nikto nenatočil kvalitnejšie 23. novembra 2022, 11:30

Vianoce na špeciálnom miesteZačína sa v období Vianoc a na mieste Knowhere, ktoré Strážcovia galaxie odkúpili od Collectora (Benicio del Toro). Snažia sa miesto premeniť na slušné a bezpečné útočisko pre každého, kto to potrebuje. Peter Quill je však stále zlomený z toho, že stratil Gamoru a jej verzia z minulosti unikla.

Mantis a Drax ho chcú rozveseliť, a tak sa rozhodnú uniesť z planéty Zem herca Kevina Bacona (skutočný Kevin Bacon), ktorého má Peter tak veľmi rád a spomína ho celé roky (stalo sa tak už v prvej snímke z roku 2014).

Strážcovia galaxie vianočný špeciál
Zdroj: Marvel Studios/Disney

To je v podstate celý dej vianočného špeciálu, ktorý je milým spestrením príbehu zo sveta Marvelu, no neprináša nič špeciálne.

Za celých 44 minút sme sa ani raz nezasmiali, neboli tam žiadne akčné scény a tvorcovia nám akurát potvrdili, aká je táto verzia Mantis otravná. Kiežby bola taká skvelá ako jej herná verzia z hry Marvel’s Guardians of the Galaxy z roku 2021 (to isté sa dá povedať o Draxovi).

Celý špeciál pôsobí tak trochu mimoVďaka tomuto špeciálu môžu fanúšikovia Marvelu stráviť viac času so svojimi obľúbenými postavami, no celý špeciál pôsobí akosi mimo. Scéna na konci mala byť rozhodne emotívna, no my sme ju mali chuť pretočiť, pretože bola nakrútená a zahraná tak rutinérsky, až sme mali pocit, že ide o prvé skúšky pred kamerou. Sčasti za to však môže fakt, že postava Mantis nám je ukradnutá.

RECENZIA: Madame Web je najslabšia komiksovka za posledné roky RECENZIA: Madame Web je najslabšia komiksovka za posledné roky 15. februára 2024, 16:30

Ak teda nechceš strácať 44 minút svojho času a nemusíš vidieť úplne všetko, čo Marvel vyprodukuje, pokojne tento špeciál vynechaj. Jeho najsilnejšou zbraňou je prítomnosť Kevina Bacona, ktorý tu hrá samého seba, ale aj jeho dejová línia je klišé a nevýrazná.

Strážcovia galaxie vianočný špeciál
Zdroj: Marvel Studios/Disney

V špeciáli sa udiali dve ako-tak významné veci. Zistili sme, že Mantis je sestrou Star-Lorda (Ego z filmu Strážcovia galaxie 2 je ich spoločný otec), a videli sme psa Cosmo, ktorý bude mať rolu v Strážcoch galaxie 3 (hlas psovi s telekinetickými a telepatickými schopnosťami prepožičala Maria Bakalova (hrala Boratovu dcéru).

Špeciálu udeľujeme hodnotenie päť bodov z desiatich a radšej ti odporúčame hororový špeciál od Marvelu s názvom Werewolf By Night, ktorý sa podaril oveľa viac, alebo seriál Andor, ktorý sme veľmi vychválili.