hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Rozhovory

Koľko naozaj zarábajú slovenskí influenceri? Experti odhaľujú zákulisie miliardového biznisu (Rozhovor)

Influencer marketing je miliardovým biznisom, o ktorom sa predpokladá, že bude rásť aj počas ďalších rokov. Koľko si účtujú za promo slovenskí influenceri a prečo je pre značky výhodné promovať svoje produkty práve cez nich?

Martina Havranová
16. 10. 2022 16:30 Čas čítania: 7:22
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Koľko naozaj zarábajú slovenskí influenceri? Experti odhaľujú zákulisie miliardového biznisu (Rozhovor)
Zdroj: Unsplash/Mateus Campos Felipe
Rozhovory
0
Martina Havranová
16. 10. 2022 16:30
Čas čítania: 7:22

Koľko naozaj zarábajú slovenskí influenceri? Experti odhaľujú zákulisie miliardového biznisu (Rozhovor)

Influencer marketing je miliardovým biznisom, o ktorom sa predpokladá, že bude rásť aj počas ďalších rokov. Koľko si účtujú za promo slovenskí influenceri a prečo je pre značky výhodné promovať svoje produkty práve cez nich?

Martina Havranová
16. október 2022, 16:30
Čas čítania: 7:22
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Koľko naozaj zarábajú slovenskí influenceri? Experti odhaľujú zákulisie miliardového biznisu (Rozhovor)
Zdroj: Unsplash/Mateus Campos Felipe
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

Je influencer zabávač, človek, ktorý inšpiruje, alebo niečo ako bilbord v online svete? V influencer marketingu sa točia obrovské peniaze a tento segment bude ďalej rásť. Väčšina firiem už dávno pochopila, že reklama v televízii či v printových médiách už ani zďaleka nestačí.

 

Roman Záhorec, ktorý vedie tím agentúry Neopublic, a špecialista na influencer marketing Dušan Marko, ktorý sám funguje ako mikroinfluencer, sa zhodujú v tom, že firmy dokážu vďaka influencerom komunikovať flexibilnejšie a kreatívnejšie.

 

Navyše, samotná práca influencera dokáže ponúknuť zaujímavé finančné zárobky, a tak sa trh neustále rozrastá o nových. „Začína to barterovou spoluprácou a končí pri influenceroch, ktorí si berú 5000 eur za post. Treba však dodať, že niekedy barter neznamená len balenie šampónov, ale aj dovolenku v hodnote tisícok eur,“ opisuje zárobky influencerov na Slovensku Marko.

 

Roman Záhorec a Dušan Marko z agentúry Neopublic.
Roman Záhorec a Dušan Marko z agentúry Neopublic. Zdroj: REFRESHER/Matúš Zeťák

 

Na Slovensku patria medzi najlepšie zarábajúcich influencerov Zuzana Plačková, Rytmus alebo Jasmína Alagič a počtami svojich followerov sa blížia k miliónu. Experti však dodávajú, že je rozdiel medzi tým, koľko má influencer followerov a aký má skutočne dosah.

Na portáli Disrupter môžeš nahliadnuť do sveta biznisu a spoznať zaujímavé podnikateľské príbehy slovenských firiem. Ak sa ti naša práca páči, môžeš ju podporiť tým, že sa pridáš do klubu Refresher+, a dostaneš sa k neobmedzenému obsahu.

 

Existuje odhad o tom, koľko firmy v priemere investujú do influencer marketingu?

RZ: Celosvetové odhady sú také, že to je okolo 15 miliárd dolárov. Predpokladá sa, že to bude rásť ďalej a v roku 2025 má byť objem financií, ktorý pôjde do influencer marketingu, na úrovni 22 miliárd dolárov. Na Slovensku by mal záujem o influencerov podobne percentuálne rásť tiež. 

 

Aké sú výhody influencer marketingu z pohľadu firiem?

RZ: Marketingová komunikácia získala vďaka influencerom väčšiu voľnosť. Vyspelé technológie a veľký záujem o sociálne siete umožnili byť každému z nás médiom a vytvárať obsah. Tak sa vytvoril nový trh, cez ktorý môžu firmy oslovovať svojich zákazníkov veľmi priamo a využívať kreatívnejšie spôsoby ako bežné médiá.

 

Existujú firmy, ktoré vyrástli na tom, že svoje produkty promujú len cez influencerov?

RZ: Najmä pre niektoré malé a stredné firmy je to veľmi výhodný spôsob propagácie. Obrovskou výhodou je, že prakticky hneď si dokážete vyhodnotiť efektivitu spolupráce s influencerom. Veľa firiem má na tom kompletne postavenú marketingovú komunikáciu, ale podľa mňa by to nemal byť jediný spôsob, ako firma komunikuje. 

 

Dáta ukazujú, že najvyšší engagement rate majú influenceri, ktorí majú okolo 20 až 30 000 followerov.

 

DM: Ľudia môžu mať pocit, že zľavové kódy u influencerov len otravujú a nefungujú. Z našich skúseností je práve opak pravdou a mladí ľudia si radi kúpia produkt so zľavou. Fungujú aj súťaže, ktorých podmienkou je follow a zdieľanie postu. Práve menším firmám, ktoré majú napríklad e-shop, influenceri dokážu pomôcť viac ako reklama v médiách. Často aj za výrazne nižšiu sumu ako za klasickú inzerciu.

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOM UŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 122924 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aký je rozdiel medzi počtom followerov a silou dosahu influencerov?
  • Akým firmám dokážu influenceri pomôcť najviac?
  • Či reálne fungujú zľavové kódy a súťaže na Instagrame?
  • Či sa influenceri postupne presunú na Tiktok?
  • Akým reguláciám podlieha obsah influencerov?
  • Ktorá cieľová skupina stále zostáva na Facebooku?

Upozorniť na chybu - ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: REFRESHER/Matúš Zeťák
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy Rozhovory
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac