Americké fastfoody sú terčom kritiky. Viaceré prispeli na humanitárnu pomoc, no nezatvorili pobočky v Rusku
Zatiaľ čo retailové značky húfne opúšťajú ruský trh, fastfoodové reťazce zatiaľ ostávajú.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Americké fastfoody sú terčom kritiky. Viaceré prispeli na humanitárnu pomoc, no nezatvorili pobočky v Rusku
Zatiaľ čo retailové značky húfne opúšťajú ruský trh, fastfoodové reťazce zatiaľ ostávajú.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Šéf Starbucksu Kevin Johnson podľa denníka New York Times vyhlásil, že všetky zisky z ruských pobočiek venuje na humanitárnu pomoc Ukrajine a v liste pre zamestnancov odsúdil ruský útok. Rovnako aj Yum Brands, ktorý zastrešuje KFC a Pizza Hut. Pobočky v Rusku však nezatvorili, čím sa stali terčom kritiky na sociálnych sieťach aj zo strany ukrajinských predstaviteľov. Prečo sa rozhodli ďalej podnikať v Rusku?
Fastfoodové reťazce nemajú rovnakú vlastnícku štruktúru ako odevné či technologické reťazce. Aj keď všetky reštaurácie pod seattleskou morskou pannou v Rusku vyzerajú rovnako, nemajú toho istého majiteľa. Fungujú na princípe franšízy, rovnako ako spomínané KFC a Pizza Hut.
Franšízanti majú podľa New York Times často blízke vzťahy s ruskými bankami alebo investormi. Rozhodnutie, či pobočku na protest zavrú, je na každom jednom z nich.
McDonald’s je trochu iný prípad.
Materská spoločnosť vlastní väčšinu z 847 ruských pobočiek, ktoré pre investorov generujú 9 percent celkových tržieb a 3 percentá prevádzkových výnosov. Spoločnosť zatiaľ nevydala žiadne stanovisko týkajúce sa invázie.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.