Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
11. februára 2022, 9:30
Čas čítania 9:20
Dominik Vetrák

10 najhorších prekvapení pre hráčov. Tieto hry boli pri vydaní v katastrofálnom stave a pohoreli aj u recenzentov

TECH HERNÉ SKLAMANIA
Uložiť Uložené

Tieto hry mali byť skvelé, mali navždy zmeniť herný priemysel. Namiesto toho by sme niektoré najradšej opľuli alebo na ne úplne zabudli.

Vývoj hier je neuveriteľne náročný. Ako povedal herný herec Troy Baker stvárňujúci mnohé postavy vo videohrách: „Každá, ktorá vyjde, je automaticky zázrakom.“ Herný vývoj sa neustále mení, zakaždým sa objavujú nové problémy a aj malé zmeny v dizajne dokážu úplne zmeniť celý prototyp.

K tomu sa môžu objaviť problémy s nedostatočne kvalifikovanými vývojármi, s neskúsenými manažérmi, producentmi či s vydavateľom, ktorý tvorcom dýcha na krk, aby hru vydali čo najskôr, aj keď ešte nie je dokončená. Nie všetci hráči vedia doceniť extrémnu náročnosť vývoja hier a nemusia si uvedomovať, koľko času a energie týmto dielam ich tvorcovia obetujú. 

V Refresheri sa venujeme problematike herného vývoja, najznámejším herným značkám, ale aj malým, nezávislým hrám. Podpor nás a staň sa členom klubu Refresher+, aby sme pre teba aj naďalej mohli tvoriť jedinečný obsah, odporúčať ti len tie najlepšie hry a odhaľovať skryté tajomstvá a problémy vo videohernom priemysle.

Odporúčané
Z Halo Infinite tvorcovia vyhodili 2/3 obsahu. Toto je cesta od hernej katastrofy roka až k jednej z najlepších hier roka Z Halo Infinite tvorcovia vyhodili 2/3 obsahu. Toto je cesta od hernej katastrofy roka až k jednej z najlepších hier roka 12. januára 2022, 9:30

V tomto článku sa pozrieme na 10 najväčších herných sklamaní. Maj na pamäti, že nejde nutne o zlé či najhoršie hry, akurát o veľké sklamania, od ktorých hráči očakávali oveľa viac.

Za názvom hry nájdeš jej vývojárske štúdio a v zátvorke vydavateľa.

1. Mafia 3 – Hangar 13 (Take-Two)

Po vynikajúcej Mafii 2 sa obmenili vývojári a vydavateľská spoločnosť Take-Two dala hru na starosť novovytvorenému vývojárskemu štúdiu Hangar 13. Bolo v ňom síce aj množstvo pôvodných tvorcov série, no ani to nestačilo na to, aby sa im hra podarila. Keď vyšla, bola len mierne nadpriemerná. Niektoré súčasti príbehu boli fajn, ale celkovo nás sklamal. 

Mafia 3 odbočila od klasickej talianskej mafie. Ako samostatný príbeh by to fungovalo lepšie, no ako pokračovanie legendárnej Mafie to nebolo dostatočné. Hrateľnosť, prestrelky a súboje boli zábavné. Skvelá bola aj hudba, ale samotný dizajn otvoreného sveta bol sklamaním. Herní kritici po celom svete kritizovali opakujúce sa stereotypné vedľajšie misie, generické hlavné misie a žiadne momenty hodné zapamätania. 

Mafii 3 sme v recenzii udelili 5,5 bodu z 10. S odstupom času by sme hodnotenie možno zvýšili na 6 z 10, nič to však nemení na fakte, že sa tej hry nikdy nechceme dotknúť znovu a najradšej by sme na ňu zabudli.

Podobne to vnímajú aj na prestížnom hernom webe Gamespot. Tí v recenzii chválili skvelý príbeh a dialógy medzi postavami, avšak sťažovali sa na hrateľnosť, nezaujímavý svet a problémovú technickú stránku.

2. Resident Evil 6 – Capcom (Capcom)

Po geniálnej hororovej hre Resident Evil 4 prišla päťka, ktorá sériu opäť zmenila. Ponúkala aj možnosť, aby si si hru mohol zahrať vo dvojici. Vďaka tomu šlo o veľmi zábavnú hru so skvelou hrateľnosťou. Oproti Resident Evil 4 však šlo o oveľa akčnejší titul, z ktorého sa takmer úplne vytratili hororové prvky. Stále však šlo o skvelé pokračovanie série, čo sa nedá povedať o šiestej časti.

Bola príliš rozťahaná, s množstvom nezaujímavých postáv a nezmyselným príbehom. Zhoršila sa aj hrateľnosť, keďže z Resident Evil sa stal prostý akčný výplach, navyše s nedokonalým ovládaním a nudným herným dizajnom plným pomalých, kráčajúcich sekcií. Takto sme si veľký stret legendárnych postáv zo série skutočne nepredstavovali. 

Herný magazín Push Square svoju recenziu zhrnul celkom výstižne: „Vyhnite sa tomu asi ako C-vírusu“ (C-vírus je zombiovský vírus zo sveta Resident Evil – pozn. red.). Gamespot zase hru označil za chudobnú karikatúru moderných akčných hier s otravnými QTE (scény, v ktorých musíš rýchlo stlačiť nejaké tlačidlo, inak zomrieš). Podľa nich prejdú túto hru len veľkí fanúšikovia série zvedaví na jej príbeh. 

3. Devil May Cry 2 – Capcom (Capcom)

Devil May Cry 1 bola chválená akčná hack ’n’ slash hra, v ktorej si sekal nepriateľov veľkým mečom. Z hlavnej postavy Danteho okamžite spravila miláčika publika. Dvojku však vývojársky tím zo štúdia Capcom nezmyselne uponáhľal, reštartoval jej vývoj, vymenil režiséra a nenechal ho hru poriadne dokončiť.

Legendárny herný tvorca Hideaki Itsuno odmietal byť podpísaný pod najhorším dielom série, a tak o tri roky neskôr vytvoril od základu svoju vlastnú hru Devil May Cry 3, ktorá je dodnes zrejme najlepším dielom série.

Dvojka však bola problematická, so slabým príbehom a v podstate s neexistujúcou umelou inteligenciou démonov a nepriateľov, okolo ktorých si mohol len tak kráčať a neboli schopní ťa vôbec trafiť. Pokračovaniu chýba aj mnoho podarených mechaník z jednotky. Navyše všetko, čo tvorcovia pridali, bolo priemerné či zlé. Zázrakom to sériu nezabilo. 

Veľký herný magazín Eurogamer v recenzii konštatoval, ako veľmi je smutné, že herný gigant Capcom to dokázal takto dramaticky pokašľať. Kritizujú slabý súbojový systém či nulovú výzvu.

4. Mass Effect: Andromeda – Bioware (EA)

Zatiaľ posledný diel legendárnej sci-fi hry nie je vôbec zlý. Je však priemerný, nevýrazný a vlastne zbytočný. Tvorcovia nevedeli nadviazať na koniec tretieho dielu, a tak v Andromede jednoducho poslali civilizácie do inej galaxie, kde objavovali... no vlastne skoro nič neobjavili. Tešili sme sa na mnohé nové druhy mimozemšťanov, na zaujímavý príbeh a očarujúce svety. Avšak vývojári zo štúdia Bioware naplno sklamali.

Stvorili nezáživné a nesympatické hlavné postavy, predstavili jednu jedinú (a aj to genericky vyzerajúcu) rasu mimozemšťanov a príbeh bol taký priemerný, že si naň už vôbec nespomíname. Oproti pôvodnej trilógii išlo o obrovské sklamanie. 

Podpísala sa pod to aj technická stránka hry, ktorá bola na zaplakanie. Hráčov zaskočilo množstvo technických chýb či preskakujúce a divné animácie. Na internete nájdeš množstvo memečiek a vtipných gifov. Našťastie samotná hrateľnosť a hlavne súboje boli natoľko zábavné a skvelo navrhnuté, že sme hru dokázali dohrať. Sme veľmi radi, že v jej príbehu Bioware nebude pokračovať a namiesto toho sa dočkáme Mass Effect 4. 

Slávny herný server Giant Bomb udelil Andromede 4 body z 10. Recenzent napísal, že je ťažko predstaviteľné, že na toto musel čakať päť rokov od vydania Mass Effect 3. Okrem príšernej technickej stránky negatívne hodnotil aj príbeh či celkovú nezáživnosť celej hry, v ktorej sa nachádza len niekoľko svetlých momentov.

Najväčšie herné sklamania histórie: Od prepadáku Cyberpunk, cez Mass Effect až po Battlefield a fiasko s Fallout či Resident Evil

5. No Man’s Sky – Hello Games (Hello Games)

Existuje slávna trojica hier, ktoré boli pri vydaní v katastrofickom stave, či už hovoríme o obsahu, alebo o technickej stránke. Všetky tri, menovite No Man’s Sky, Fallout 76 a Final Fantasy XIV (najnovšia expanzia Endwalker je najlepšie hodnotenou hrou roka 2021 na PS4), dokázali zvrátiť svoju zlú situáciu a s každým ďalším rokom sa z nich stávali úžasné hry.

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 108880 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Umiestnenie hry, ktorú všade vo svete kritizovali, no na Slovensku a v Česku ju z nejakého dôvodu hráči obraňovali.
  • Ako sklamal tvorca Doomu.
  • Aj GTA môže dopadnúť ako jedna z najhorších hier roka hodná prefackania jej autorov.
  • Prečo je Battlefield mŕtvy.
  • Ktorá hra od Playstationu bola sklamaním.
Domov
Zdieľať
Diskusia