Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
14. marca 2013, 17:40
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Najväčší konkurent Octavie Combi: Volkswagen Golf Variant

TECH
Uložiť Uložené

Na ženevskom autosalóne mala premiéru praktickejšia verzia Golfu s označením Variant.

Najväčší konkurent Octavie Combi: Volkswagen Golf Variant

Nemecký Volkswagen celú svoju pozornosť na autosalóne v Ženeve upriamil na sedmičkový Golf, konkrétnejšie na jeho praktickejšiu karosársku verziu Variant. Automobilka tento voz, z ktorého už mimochodom predala skoro 2 milióny exemplárov, uvádza ako všestranné auto s elegantným dizajnom, ktoré zaručuje vysokú variabilitu interiéru s dobrou agilitou za cenu nízkej spotreby. Netají sa i faktom, že medzigeneračne, je tento kombík o 105 kg ľahší

Medzigeneračne narástol rázvor kolies na hodnotu 2637 mm. To má za výsledok kratšie previsy karosérie a dynamickejší vzhľad, bez toho aby boli cestujúci ukrátení o komfort, práve naopak. Variant disponuje batožinovým objemom 605 l, čo je o 100 litrov viac ako minulá generácia, avšak o 5 litrov menej ako hlavný konkurent Octavia Combi. V batožinovom priestore je po novom možnosť nastaviť výšku podlahy, poprípade panel podlahy celý vybrať. Po novom je súčasťou každej výbavy aj roleta s dvojstupňovým rolovacím mechanizmom. Ďalej pribudli aj nové, konkrétne štyri, háčiky na tašky.

Stupne výbavy tradične nesú názvy Trendline, Comfortline a Highline. Volkswagen uvádza, že sa jedná o prvý kombík na svete, ktorý má multikolíznu brzdu. Tá automaticky po náraze vozidlo spomaľuje až kým nezastane, aby tak predišlo ďalším kolíziám. Bohatá štandardná výbava obsahuje systém Start-Stop, režim rekuperácie, 7 airbagov, ESP, automatické ovládanie všetkých okien i vonkajších spätných zrkadiel, automatická klimatizácia, 5“ dotykový displej TFT, rádio FM/AM so slotom pre SD kartu, nastaviteľný volant vo všetkých osiach, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektronická parkovacia brzda s funkciou Auto Hold, či elektronická uzávierka diferenciálu XDS. Nechýbajú najnovšie ochranné a asistenčné systémy.

Paleta motorov je zhodná s päť/trojdverovou verziou. Základom je benzínový motor 1,2 TSI s výkonmi 63 kW / 85 k, resp. 77 kW / 105 k. Nasleduje 1,4 TSI s výkonom 90 kW / 122 k, resp. 103 kW / 140 k. Verzia 1,2 TSI BlueMotion Technology s automatickou prevodovkou DSG spotrebuje iba 5,0 l na 100 km. Naftové jednotky začínajú s 1,6 TDI s výkonom 77 kW / 105 k, resp. 81 kW /110 k. 2,0 TDI poskytuje 110 kW / 150 k. Verzia BlueMotion s naftovým TDI spotrebuje vraj len 3,3 l na 100 km.

Najväčší konkurent Octavie Combi: Volkswagen Golf Variant

Najväčší konkurent Octavie Combi: Volkswagen Golf Variant

Najväčší konkurent Octavie Combi: Volkswagen Golf Variant

Najväčší konkurent Octavie Combi: Volkswagen Golf Variant

Je podľa vás lepšou voľbou Škoda Octavia (Combi) alebo Volkswagen Golf (Variant)?

Foto: Volkswagen

Späť
Zdieľať
Diskusia