Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. októbra 2016, 16:05
Čas čítania 0:00
Tomáš Macho

Kúzliť ako Harry Potter s prútikom v mobilnej aplikácii prepracovanejšej než Pokémon Go budeme môcť už čoskoro (Rozhovor)

TECH HARRY POTTER
Uložiť Uložené

Objavujte dungeony v reálnom svete, bojujte v PvP aréne a veľa iného.

Možno si pamätáte na príspevok o skupine domácich vývojárov, ktorí sa pokúšali preraziť na crowdfundigovom webe s ambicióznym návrhom na mobilnú hru spojenú s ikonickým čarovným prútikom Harryho Pottera. Síce ich prvý pokus neuspel ako očakávali, aplikáciu kompletne prekopali a prichádzajú s druhou, rozhodne zaujímavejšou kampaňou na Indiegogo. V čom sa líšia od Pokémon Go, čo všetko je prichystané pre ich hráčov a kedy sa stretneme s prvou beta verziou si môžete prečítať v rozhovore nižšie.

Na začiatok nám môžes predstaviť seba a tím.

Ahojte. Volám sa Ondrej Tokár, pracujem ako softvérový vývojár v Kodanskej marketingovej firme a všetok svoj voľný aj nevoľný čas venujem projektu Maguss. Samozrejme, sám by som na to bol prikrátky, a preto som veľmi rád, že mám okolo seba šikovných ľudí. A priateľku, aby som náhodou nezabudol. Tím, ktorého som súčasťou, je akýmsi rizotom. Pestrou zmesou kadekoho z rôznych kútov sveta, pričom výsledok je vynikajúci. Väčšina členov tímu nie sú žiadni zelenáči a môžu sa pochváliť viacerými profesionálnymi úspechmi. Či už prácou vo Warner Bros v prípade nášho herného dizajnéra alebo oceneniami ovenčenou platformovkou Wooplex.

Máte už predošlé skúsenosti s herným vývojom či už na mobilnej alebo inej platforme?

Pokiaľ ide o mňa, tak takmer žiadne. Vo voľnom čase som vytvoril zopár skákačiek, no nič prelomové. To sa však nedá povedať o ľuďoch, ktorí v tíme pracujú na vývoji. Každý z nich má pestré skúsenosti s kreatívnym procesom tvorby hier a tímovou dynamikou. 

Ako sa zrodila myšlienka vytvoriť tak komplexnú hru s nevšedným “gamepadom” pre mobilné zariadenia?

Myšlienka vznikla v roku 2014 počas toho, ako sme spolu s priateľkou cestovali naprieč UK po dobrodružstvách Harryho Pottera. Vždy ma to ťahalo byť súčasťou herného priemyslu a keďže pri hraní Doty mi iba nadávali, napadlo mi niečo iné. Naskytla sa príležitosť, a tak som sa toho chopil. Nápad prešiel pubertou a blíži sa k dospelosti. 

Prvýkrát sa váš projekt objavil na Kickstarteri zhruba pred rokom. Prekopali ste koncept od základov alebo ide len o výraznú nadstavbu k pôvodnému?

Nielenže sme kopali. My sme aj ťažké stroje zapriahli a celé to prebágrovali. Dôvody boli jasné, nebolo to dosť dobré. Neúspešná kampaň na Kickstarteri nám otvorila oči. Pristúpili sme k radikálnym zmenám a s výsledkom sme konečne spokojní. Hráči už viac nepotrebujú paličku, aby sa zabavili a kúzlili a takisto sme upustili od konceptu laser-tagu a telových senzorov na zachytenie signálu. Okrem toho došlo k zmene vývojovej platformy z native na gaming engine Unity a projekt prešiel výraznou grafickou premenou.

Kúzliť ako Harry Potter s prútikom v mobilnej aplikácii prepracovanejšej než Pokémon Go budeme môcť už čoskoro (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

Čo všetko zahŕňa vývoj špecifického hardvéru, akým je kúzelný prútik Maguss Wand?

Veľa pokusov a omylov, samozrejme. A popritom, Maguss Wand obsahuje čip, ktorý sa nazýva PCB (printed circuit board), na ktorom je umiestnené zariadenie, ktoré sníma pohyb. Okrem toho PCB obsahuje aj BT modul, vďaka ktorému sú zaznamenané dáta odoslané do smartfónu prostredníctvom technológie Bluetooth. V smartfóne sa informácie spracujú a putujú ďalej na server.

Podobnosť s Pokémon Go je citeľná. V čom vidíte jeho najväčšie slabiny?

Kde začať. Pokemon Go nastavil očakávania hráčov príliš vysoko po "ošiali", ktorý vyvolalo video. Hrateľnosť je aj v súčasnosti slabá. Koncept je príliš jednoduchy a plochý/jednotvárny, pričom sa veľmi rýchlo zunuje. Okrem toho ľudia boli nútení chodiť von, čo je na jednej strane pekné a jednoznačne som fanúšikom hier, kde hráč nepotrebuje sedieť celý deň na zadku, no na druhej strane to má aj svoje nevýhody. Napriek úspechu, ktorý bolo možné očakávať a peniazom, ktorými Niantic disponuje, došlo k obrovským bezpečnostným nedostatkom. Servery boli napádané, čo spôsobilo výpadky a hrozné odozvy. Ich klient (mobilná aplikácia) bola veľmi jednoducho napadnuteľná rozličnými GPS spoofermi a botmi. Veľmi veľa ľudí sa taktiež sťažovalo na to, že hra nie je dostupná v ich krajine a cítili sa zanedbaní. 

Kúzliť ako Harry Potter s prútikom v mobilnej aplikácii prepracovanejšej než Pokémon Go budeme môcť už čoskoro (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

Bude súčasťou gameplayu zberateľský prvok ako v prípade Pokémona?

Áno, bude, a bude fungovať podobne, no je to iba jedna zo súčastí gameplayu. Rozhodne však nie rozhodujúca. 

Závisí vývoj postavy, jej skillov a vybavenia od prejdených kilometrov?

Keďže chceme odmeniť hráčov, ktorí sú kvôli hre ochotní kráčať kilometre, určite áno. Avšak nie je to podmienka. Hráči sa budú môcť zabaviť aj z pohodlia domova či kancelárie, avšak s určitými obmedzeniami. Tak napríklad vstup do dungeonov bude možný len pri reálnom objavovaní okolia, takisto skrotiť príšery nebude možné z gauča v obývačke. Avšak duely a množstvo ďalších prvkov budú prístupné každému.

Mýlime sa, ak tvrdíme, že každý, kto sníval o hraní Harryho Pottera v skutočnom svete, má konečne možnosť, aká tu doposiaľ nebola?

Určite sa nemýlite. Niečo podobné tu ešte nikdy nebolo. Minimálne nie v takejto kombinacii rôznych technológií.  

Kúzliť ako Harry Potter s prútikom v mobilnej aplikácii prepracovanejšej než Pokémon Go budeme môcť už čoskoro (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

Na výber budú 4 rôzne frakcie. V čom sa budú líšiť? Môžeme sa tešiť na “boje”, aké viedli Chrabromilčania so Slizolinčanmi?

Frakcie, ktoré prezentujeme v kampani, maju rovnaky zámer a spoločného nepriateľa, no iný názor na mágiu a jej správne využitie. Líšia sa ideológiou aj prístupom k iným. Hráči si hneď na začiatku budú môcť vybrať jednu z nich podľa svojho gusta. Následne je na nich, či ich frakcia bude na vrchole rebríčka. Duely s členmi iných skupín budú teda samozrejmosťou.

Budú hráči bez prútiku Maguss o niečo ukrátení?

Vôbec nie. Prútik je určený hráčom, ktorí by si chceli skúsiť, aké je to naozaj kúzliť. Pri čarovaní s prútikom síce hráči dostávajú extra body do skúseností (XP), no to je všetko. Hrať Maguss, a teda čarovať, miešať elixíry, zabíjať príšery či bojovať proti svojim kamarátom bude možné aj bez paličky. Jednoducho, prstom na smartfóne.  

Mohli by ste nám popísať, akou formou ste spracovali dungeony?

Dungeon, vlastne po slovensky žalár, je miesto v podzemí. Popri potulkách sídliskom či lúkou hráči môžu natrafiť na vstup do dungeonu. Na mape sa im zobrazia dvere a je na nich, či si trúfnu ísť ďalej. Ak áno, po vykúzlení správnych pohybov sa dvere otvoria a hráč môže vstúpiť. Následne musí nasledovať vyznačenú cestu, na ktorej postupne stretáva rôzne príšery a nástrahy, ktore by na „povrchu“ nenašiel. Tých najodvážnejších čaká na konci prekvapenie. Boss.

Kúzliť ako Harry Potter s prútikom v mobilnej aplikácii prepracovanejšej než Pokémon Go budeme môcť už čoskoro (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

A čo PvP (Player versus Player)?

PvP sa dá hrať dvoma spôsobmi. Na diaľku, prostredníctvom match-making systému, alebo na blízko, keď jeden hráč stretne druhého. Aj vo večierke, to je jedno. Ak dôjde k výzve a druhá strana ju prijme, boj, počas ktorého môžu obaja hráči kúzliť, sa začne. Čaruje sa buď paličkou alebo kreslením správneho znaku na displej telefónu, ktorý je následne rozoznaný a pretransformovaný do kúzla, aké chcel hráč použiť. Kúzla sú hneď po rozpoznaní umiestnené v rade, kde sa akumulujú a čakajú, kým môžu oponenta zasiahnuť. Všetko sa odohráva v 10 sekundových cykloch, kedy ani jeden hráč nečaká na druhého. Obaja môžu čarovať naraz. Existuje viacero dôvodov, prečo sme sa rozhodli pre takýto systém. A to napríklad zníženie rizika dlhej odozvy (keďže nie každý má na mobile 4G a nie vždy je mobilný internet spoľahlivý) a tak isto to hre dáva určitý sled a hráčom možnosť taktizovať.

Kúzliť ako Harry Potter s prútikom v mobilnej aplikácii prepracovanejšej než Pokémon Go budeme môcť už čoskoro (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

Je súčasťou aplikácie prémiový obsah? Ak áno, aká bude ponuka?

Ako každá hra, aj naša potrebuje tím, ktorý ju bude neustále vylepšovať a uisťovať sa, že hra bezproblémovo beží. Žiaľ, na to sú potrebné peniaze. Našou prioritou bolo vyhnúť sa P2W (pay-to-win) modelu, a tak sme IAP (in app purchases) nadizajnovali tak, aby hráč, ktorý do hry investuje peniaze, síce mal nejaké výhody, no iba také, ktoré mu neumožňujú byť lepším v boji proti iným hráčom. Jedným zo zdrojov príjmov je predaj Maguss Wand, teda prútikov. Keďže produkcia je drahá a cena, za akú ich predávame len tak-tak pokrýva náklady na výrobu, nemožno hovoriť o väčšom obnose peňazí. Okrem toho si hráčí budú môcť jednorazovo kúpiť VIP účet v cene $2.99, ktorý im poskytne mnoho výhod. Nebudú v žiadnej miere obmedzení, čo sa týka počtu duelov denne, odhalí im štatistiky, umožní spárovať prútik so smartfónom a mnoho ďaľších maličkostí. Takisto budeme podporovať IAP, kde sa veci budú dať kúpiť za „magic dust“, hernú menu. Napríklad rôzne oblečenia a doplnky, základné ingrediencie, nástroje na výrobu elixírov a podobne.
 

Kedy predpokladáte vydanie finálnej verzie za predpokladu, že všetko pôjde podľa plánu?

Máme zacielené na júl 2017, do vtedy bude hra v beta verzii. Pre ľudí, ktorí si kúpia Alpha prístup, bude aplikácia sprístupnená už v novembri 2016. 

Kúzliť ako Harry Potter s prútikom v mobilnej aplikácii prepracovanejšej než Pokémon Go budeme môcť už čoskoro (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

Vývojárskemu tímu Maguss prajeme veľa úspechov a už teraz sa nevieme dočkať na prvú beta verziu. Ich projekt môžete podporiť na Indiegogo

Anketa:
Zaujala vás aplikácia a radi by ste si vyskúšali hrať za Harryho Pottera?
Áno, aj s prútikom
Áno, avšak bez prútika
Zatiaľ nie
Áno, aj s prútikom
44 %
589 Hlasov
Áno, avšak bez prútika
41 %
554 Hlasov
Zatiaľ nie
15 %
207 Hlasov
Domov
Zdieľať
Diskusia