Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. augusta 2016, 18:30
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Exkluzívne: Ako jediní vám ukážeme najočakávanejšie Porsche súčasnosti, ktoré máme už aj na Slovensku!

TECH 911 PORSCHE SLOVENSKO
Uložiť Uložené

Vyrobených bude len 991 kusov a jeden jediný exemplár zablúdil aj do naších končín. To je puristické Porsche 911 R, ktoré sme mali možnosť vidieť naživo len my.

Vďaka projektu Exkluzívne automobily zo slovenských a českých ciest sme neraz spoznali skutočne neskutočné automobilové skvosty, ktoré brázdia i naše cesty. Pokiaľ išlo o niečo špeciálne, danému exempláru sme venovali i väčšiu pozornosť prostredníctvom článku, no a tentokrát je opäť ďalší dôvod spáchať niečo nové. Teraz vám však ukážeme niečo, čo vám neukáže nikto iný, ba čo viac, obsahom tohto článku bude niečo, čo máme na Slovensku, no prakticky nikdy to u nás neuvidíte! Poďme ale pekne poporiadku. Porsche 911 R. Tak znie názov jedného z najočakávanejších a zároveň najlepších jazdeckých športových aút posledných rokov, ktoré vyznáva tradície nielen nemeckej značky ako takej, ale zhmotňuje i vozidlo, ktoré v danej konfigurácii predstavuje v dnešnej dobe prakticky vyhynutý druh. Exkluzivitka pre pravých fajnšmekrov, ktorú predstavili len tento rok na autosalóne v Ženeve, totiž za zadnou nápravou skrýva atmosférický 4,0-litrový šesťvalec z GT3 RS naladený na výkon 368 kW / 500 koní pri 8 000 ot./min. Zároveň počíta s krútiacim momentom o veľkosti 460 N.m pri 6 250 ot./min, čo je ale to najpodstatnejšie, o prenos sily na zadné kolesá sa stará výhradne 6-stupňová manuálna prevodovka!

Odporúčané
Viac ako 60 % Slovákov nie je spokojných so svojím životom. Ich nespokojnosť súvisí najmä so zdravím, vzhľadom a s voľným časom Viac ako 60 % Slovákov nie je spokojných so svojím životom. Ich nespokojnosť súvisí najmä so zdravím, vzhľadom a s voľným časom 26. marca 2024, 15:30

Atmosférický motor, zadný pohon a manuálna prevodovka, to je spojenie, ktoré medzi novodobými i tými najšportovejší počinmi badať len márne, no a presne takáto špecialitka a zároveň mimoriadna exkluzivitka prišla v uplynulých dňoch k nám. Povedať treba, že ide prvý a zároveň aj s najväčšou pravdepodobnosťou i do budúcnosti vôbec jediný exemplár na Slovensku, ktorý pochádza z len 991 vyrobených kusov. Ten si vďaka dlhoročnej spolupráci s VW Group aj napriek veľmi striktnej kvóte pre strednú Európu zadovážil Slovák, ktorý sa s touto mimoriadnou raritkou s nami exkluzívne podelil v čase, keď mu bolo krytou prepravou presúvané v nočných hodinách z nemeckého Lipska priamo domov. Jeho meno a pôvod z pochopiteľných dôvodov nepribližujeme, ešte predtým, ako však vznikne diskusný kotol v komentároch pod článkom o tom, že koho okradol, oklamal či podviedol, vedzte, že toto nie je ten prípad. Ako však vždy hovorím, exkluzivitaciest nie je o majiteľoch a ich pozadí, ale o autách ako takých, pokračujem preto v predstavovaní tohto puristického počinu, keďže ostatne, ten je podstatou tohto článku.

Novodobé R-ko nadväzuje na ikonický model 911 R z roku 1967, čomu nasvedčujú charakteristické kontrastné pásy tiahnúce sa ponad celú karosériu. V tomto prípade červené pásy sekundujú veľmi pôvabnému striebornému laku GT Silver Metalic, navyše, zovňajšok zdobí aj dvojfarebný dekoratívny polep s nápisom Porsche po bokoch karosérie. Exteriér ako taký je do väčšinovej miery zhodný z ultimátnou verziou GT3 RS, od ktorej je vlastne 911 R odvodené. Najviditeľnejšou odlišnosťou je však skutočnosť, že na predných blatníkoch absentujú výduchy, zatiaľ čo vzadu rozmerné krídlo, keďže miesto neho nájdeme len špeciálne nadizajnovaný kryt motora s plaketou 911 R. Konkrétne toto, len 1370-kilogramové poršátko je postavené na 20" diskoch GT3 v odtieni Platinum Satin, za nimi trónia karbón-keramické brzdy so žltými strmeňmi a kotúčmi s priemerom 410 vpredu, respektíve 390 milimetrov vzadu. O lepšiu manévrovateľnosť v rýchlosti sa statá natáčacia zadná náprava, ktorá dokáže v závislosti od potrieb a podmienok decentne natočiť kolesá. Predná náprava sa prezmenu vie o 3 centimetre zdvihnúť, čím je docielený lepši nájazdový uhol.

O tom, že ide o rýdzo jazdecký počin hovorí doslova "vykradnutý" interiér, tam by ste štandardne hľadali len márne rádio, veľkú multimediálnu obrazovku či klimatizáciu. Slovenský exemplár však za cenu o čosi väčšej hmotnosti a zároveň väčšieho komfortu týmito prvkami výbavy disponuje, stále je však pri pohľade do kokpitu jasné, že toto zďaleka nie je vozidlo na dennodenné používanie. Dôkazom toho sú nielen látkové kľučky ale predovšetkým najvyššie príplatkové škrupinové a do väčšinovej miery karbónové sedadlá v odľahčenom a zároveň dvojfarebnom (Black & Tarpan Brown) vyhotovení, ktoré už na pohľad naznačujú, že sú navrhnuté nie pre maximálny komfort, ale pre dosiahnutie perfektnej opory a stability posádky pri rýchlej jazde. Tradične strihnutá palubná doska s uprostred umiestnenými stopkami a hodinami je potiahnutá tmavou kožou, nechýba príplatkové biele prešívanie, početné karbónové dekóry s plaketou pred spolujazdcom, ale aj strop interiéru potiahnutý Alcantarou. Za rýdzo športovým 3-ramenným volantom sa nachádzajú opäť pätica budíkov, ktorých centrom je analógový otáčkomer s digitálnym ukazovateľom rýchlosti, pričom zaujímavosťou je ich farebný podklad, keďže v tomto prípade svietia na v retro zelenej farbe.

Na záver dodám, že R-ko počas snahe o pokorenie maximálnej rýchlosti na úrovni niečo málo cez 320 km/h dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 3,8 sekundy. To, aký famózny výkon vie podať toto auto na pretekárskej trati či jednom z vyhľadávaných horských priechodov, je azda každému jasné, ostatne, pre práve pre tieto účely tento počin vznikol. Porsche 911 R je však autom, ktoré sa pohybuje na až neuveriteľne tenkej hranici - na jednu stranu ide o skutočne pravý, nefalošovaný puristický športiak pre najnáročnejších pôžitkárov športovej a rýchlej jazdy, na tej druhej ide o neskutočne obrovskú investíciu. V momente príchodu tohto odkazu do histórie značky Porsche sa cenníková cena pohybovala na úrovni od 190-tisíc € bez DPH. Avšak, v súčasnosti, vďaka striktne obmedzenej sérii, no zároveň enormnému dopytu sa zároveň s priebežným doručovaním prvých exemplárov trhová cena i zánovného ("resellerového/reexportového") exempláru pohybuje na úrovni od 600-tisíc až jedného milióna €! Už asi preto tušíte, prečo som v úvode podotkol, že toto auto u nás uvidíte naozaj ťažko a ak náhodou, určite to nebude v meste či pred miestnym luxusným hotelom.

Späť
Zdieľať
Diskusia