25. augusta 2016, 17:33

Blake Lively jej neodolateľná krása pred krvilačným žralokom nepomohla (Recenzia)

Sexi surferka, trpezlivý žralok, množstvo krvi a béčko, pri ktorom vám rýchlo ubehne čas, také je Shallows.

Nancy nemá potuchy, čím si prejde, keď sa rozhodne nájsť skrytú pláž niekde v Mexiku, o ktorej jej kedysi hovorievala jej matka. Je však náružívá surferka odhodlaná nájsť ju stoj-čo-stoj. A tak sa aj stane. Po krátkom úvode sa Blake Lively konečne začne vyzliekať, no už od začiatku filmu som mal dojem, že hlavnou postavou je žralok, a ten nie a nie doraziť na plátno. Režisér sa rozhodol budovať úvodné napätie až príliš dlho, čo bolo dosť kontraproduktívne. Prvý stret s agresívnym predátorom, hoci efektný a efektívny, mohol pôsobiť oveľa napínavejšie, keby dal režisér dôraz na správnu gradáciu a rýchlejšie tempo. Nancy si v tej vode pomaly všetkým tým otáčaním hlavy takmer vykrútila krk, než prvýkrát pocítila žraločiu prítomnosť.

Zdroj: SONY

Od daného stretu však snímka prúdi pred očami dostatočne rýchlo na to, aby ste nemali kedy pomyslieť na nudu či logické nezrovnalosti. Okrem iného je tu jeden veľký zádrhel. Jej kamarátka síce písala, že ide večer na rande, no to, že ju nezaujímalo, kde je jej kamarátka po viac ako 24 hodinách je už trochu uletené. Vo všeobecnosti však ide o béčkovú jednohubku. Pri tomto formáte sa od diváka už od začiatku čaká, že niektoré chybičky bude ignorovať a bude si užívať krátku stopáž, v ktorej sa vždy niečo deje.

Zdroj: SONY

Nuda nehrozí, herci sú vzhľadom na ambície snímky celkom fajn, no a ani ten žralok nevyzerá najhoršie. Malým problémom je Blake Lively, ktorá je síce očarujúca, najlepšou herečkou letnej sezóny sa však určite nestane. Kde však nestíhajú herecké schopnosti, doháňa to slečna zvodnými krivkami a sympatickým prejavom. A čo si budeme klamať, presne to sme očakávali a asi aj chceli. Viac sme sa všetci asi zamerali na Blake, než na dumanie o tom, ako sa vlastne taký žralok správa a či je všetko, čo vidíme na plátne aspoň trochu reálne. Ak však zabudnete na rozmýšlanie a necháte sa uniesť večne prítomným nebezpečenstvom a miestami dobrým napätím, budete si to viac-menej užívať. Teda až na ten záver. Rozhodne som čakal niečo iné. Jednak sa mi nezdalo, ako dopadol súboj človeka so žralokom, jednak sa mi videl samotný koniec nedotiahnutý a nevyužitý. Ale o tom sa už presvedčíte sami.

Potešila Blake Lively, potešila hlavne krátka stopáž a tempo a taktiež fakt, že Shallows presne vie, o čom chce byť a že mu vlastne stačí status béčka. Aj tak dokáže diváka zaujať, a hoci určite nie ohromiť, ide o príjemnú jednohubku, na ktorú môžete zobriať priateľku/priateľa, keď vás práve neláka remake Ben-Hura. 6/10.

PS: Ak je vám nevoľno pri provizórnych štichoch, pripravte sa, že jednu scénu presedíte so zatvorenými očami

0/10
Späť