Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
4. mája 2016, 15:23
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!

TECH GOLF VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Nová, 310-koňová verzia ostrého hot-hatchu je najrýchlejším sériovým autom s predným pohonom na svete.

To, o čom sa posledné obdobie špekulovalo, je realitou. Síce sme sa len nedávno dozvedeli, že sériovú výrobu extrémneho Golfu R400 Volkswagen nadobro stopol, v uplynulých hodinách nám nemecká automobilka servíruje ostrý hot-hatch, ktorý síce „nelieta“ až tak vysoko ako štyristovka, špeciálnu pozornosť si rozhodne zaslúži. Špecialitka s menom Golf GTI Clubsport, ktorá sa nám predstavila na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, sa dočkala ešte vylepšenej a vyšperkovanej verzie s dodatkom S, ktorá stihla už narobiť aj veľké haló. Nürburgring, teda konkrétne jeho Severnú slučku totiž Golf GTI Clubsport S zdolal v čase 7 minút a 49,21 sekundy, čo znamená, že je až o 37 sekúnd rýchlejší než Golf GTI Performance, ba čo viac, o 1,4 sekundy rýchlejší ako doterajší držiteľ rýchlostného rekordu medzi vozidlami s predným pohonom, Honda Civic Type-R. V jej prípade sa okrem toho naďalej objavujú pochybnosti, keďže išlo o predsériový exemplár, čiže auto, ktoré mohlo byť špeciálne upravené a nie je zhodné so sériovkou. Tak či onak, pomyselnú korunku medzi prednokolkami si tak najnovšie berie onen Golf, ktorý svojim časom porazil Civic Typer-R, Mégane RS 275 Trophy-R, Leon Cupru a navyše, 21-kilometrový okruh zdolal rýchlejšie ako napríklad BMW M3 CSL a M4, Jaguar XKR-S, Lamborghini Gallardo LP560-4, Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series či vyše 700-koňový Challenger SRT Hellcat!

Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!

A v čom je teda Clubsport S taký jedinečný? Ide o vrcholný variant, ktorý prichádza v čase osláv 40. výročia Golfu GTI, keďže práve v roku 1976 sa na svete objavila prvýkrát ikona hot-hatchov. Kompetentní si tak pri tejto príležitosti dali patrične záležať a na tohtoročnom zraze pri jazere Wörthersee predstavujú toto odľahčené a zároveň výkonnejšie vyhotovenie. Pod jeho kapotou tróni starý-známy, a treba povedať, že aj veľmi dobrý štvorvalcový agregát 2.0 TSI, ktorý v tomto prípade dostal výkon 228 kW / 310 koní (čiže viac ako Golf R) a krútiaci moment 380 N.m, ktorý je dostupný v spektre 1 700 až 5 300 ot./min. Akcelerácia tejto špecialitke na stovku trvá 5,8 sekundy, pričom jej najvyššia rýchlosť je 265 km/h. O sprevodovanie sa stará výhradne 6-stupňová manuálna prevodovka, ktorá síce svojou „rýchlosťou“ trochu stráca za automatom, zabezpečuje však nižšiu hmotnosť. Tá je pritom prioritou verzie S, keďže v jej interiéri si svoje miesto nenašli zadné sedačky, práve naopak, vystriedala ich ochranná hliníková "klietka". Vďaka väčšiemu použitiu hliníka či napríklad menšej batérii váži toto GTI-čko len 1 280 kilogramov, čo je v spojení s daným výkonom už na pohľad pekelnou kombináciou!

V duchu úspor prišiel Golf, okrem iného, o klimatizáciu, vnútorné koberčeky, posuvnú podložku v batožinovom priestore či najväčší dostupný displej. Cieľom technikov bolo postaviť vozidlo, ktoré sa cíti ako doma na okruhoch, a tak nechýba elektronicky riadený samosvorný diferenciál VAQ, systém Dynamic Chassis Control alebo špeciálne tlmiče, no spomenúť určite treba aj športovejšie výfukové potrubie, novú palivovú pumpu či premapovanú riadiacu jednotku. Golf GTI Clubsport S je postavený na 19“ diskoch Pretoria a pneumatikách Michelin Sport Cup 2. Od verzie bez S-ka sa navonok prakticky nelíši, opäť sme svedkami agresívneho bodykitu, ktorý je možné zabaliť do trojice odtieňov - Deep Black Pearl Effect, Pure White alebo Tornado Red. Vnútri opätovne nachádzame špičkové športové sedačky, trojramenný volant potiahnutý Alcantarou, no a hlavica radiacej páky svojím spracovaním odkazuje na históriu gé-té-íčka. Na záver informácia o dostupnosti - Clubsport S vznikne len v sérii 400 kusov, pričom 150 exemplárov je vyhradených pre Nemecko a ďalších 150 kúskov poputuje do Veľkej Británie. Cenové relácie zatiaľ priblížené neboli.

Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!
Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!
Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!
Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!
Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!
Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!
Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!

Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!
Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!

Späť
Zdieľať
Diskusia