Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. januára 2016, 14:05
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

M3 a M4 dostali 450 koní, M4 GTS zas karbónové disky ako prvé sériové auto na svete!

TECH BMW
Uložiť Uložené

V úvode roka nás BMW informuje o viacerých novinkách v prípade špičkových M-kových modelov.

Za ostatné mesiace sme spoznali hneď niekoľko rýdzo M-kových BMW, ktoré je možné osadiť príplatkovým paketom Competition. Najnovšie túto možnosť dostáva aj horúce želiezko v ohni strednej triedy z Mníchova, keďže modely M3, M4 Coupé a M4 Convertible sa budú môcť hrdiť športovejším balíčkom už na jar. Nie je tomu inak ani v tomto prípade, a tak jeho hlavnou podstatou je zvýšený výkon z pôvodných 431 koní na 331 kW / 450 koní. 19-koňový nárast špičkového radového šesťvalce sa pritom prejaví pri lepšom pružnom zrýchlení, ale aj akcelerácii z 0-100 km/h ako takej. Po novom tak dokáže M3/4 za prítomnosti Competition Package ale aj známej 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovke M DCT vystreliť na stovku už za rovné 4 sekundy (-0,1 s), zatiaľ čo M4 Convertible túto disciplínu zvládne za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť však ostáva nezmenená, teda tradičných 250 km/h. Úpravy, okrem iného, neobišli ani podvozok Adaptive M Suspension či stabilizačný systém s novým nastavením.

Štandardom pre paket Competition sú nové, efektné 20" disky hviezdicového tvaru, ktoré sú obuté do pneumatík o rozmerov 265/30 vpredu a 285/30 vzadu. Navonok možno badať ako súčasť BMW Individual Shadow Line aj iné pozmenené detaily, a to čierne ľadvinky, spätné zrkadlá, líšty okolo okien ale aj výfuky. Interiér prakticky ostáva bez zmien, nová je len hŕstka detailov a športovejšie sedačky. Cena oného paketu vychádza v Amerike na 5 500 $, čomu bude pravdepodobne zodpovedať v prepočte aj domáca cena. Pokiaľ ide o M4-ku ako takú, presnejšie jej verziu M4 GTS, Bavori prakticky súbežne s vyššie charakterizovaným paketom predstavili ešte jednú jedinečnú novinku. Výhradne pre túto odľahčenú a výkonnejšie M4-ku bude možné siahnuť po karbónových diskoch M Carbon Compound, ktoré tak BMW prináša na trh vôbec ako prvá automobilka na svete v prípade sériovo vyrábaného vozidla. Na prvý pohľad možno až tak nezaujmú dizajnom, v porovnaní so "štandardnými" M-kovými diskami sú však o 7 kilogramov ľahšie, čo určite ocení nejeden fajnšmeker. 

M3 a M4 dostali 450 koní, M4 GTS zas karbónové disky ako prvé sériové auto na svete!
M3 a M4 dostali 450 koní, M4 GTS zas karbónové disky ako prvé sériové auto na svete!
M3 a M4 dostali 450 koní, M4 GTS zas karbónové disky ako prvé sériové auto na svete!
M3 a M4 dostali 450 koní, M4 GTS zas karbónové disky ako prvé sériové auto na svete!
M3 a M4 dostali 450 koní, M4 GTS zas karbónové disky ako prvé sériové auto na svete!
M3 a M4 dostali 450 koní, M4 GTS zas karbónové disky ako prvé sériové auto na svete!
M3 a M4 dostali 450 koní, M4 GTS zas karbónové disky ako prvé sériové auto na svete!
Späť
Zdieľať
Diskusia