Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. januára 2016, 12:53
Čas čítania 0:00
Dominik Vetrák

Máme tu akčnú hru roka? Nové gameplay zábery a informácie z The Division hovoria jasne

TECH
Uložiť Uložené

Začína oficiálna BETA a my máme o hre množstvo nových informácií a gameplay záberov.

Pred pár dňami sme si hlbšie predstavili post-apo TPS akciu The Division od Ubisoftu. Gamesa bola odhalená pred necelými 3 rokmi na E3, odvtedy sme boli svedkami mnohých správ, noviniek, nejakých tých videí, informácií a, ako inak, aj odkladov. 29. januára začína BETA pre majiteľov PC a PS4, hráči Xbox One budú skúšať ambiciózny titul už od 28. januára. Od včera, kedy padlo embargo, k nám začali prúdiť nové gameplay zábery s množstvom informácií, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, čo nás to vlastne čaká a koľko možností toto RPG-čko ponúkne. Množstvo hráčov a novinárov bolo 14. januára pozvaných do švédskeho mestečka Malmö (to je to, ktoré má tak rád Cristiano Ronaldo) a nielenže si siahli na hru, mali povolené aj natáčať. 

Medzi prvými uvoľnenými videami bolo odhalenie kustomizácie a celkových úprav našej postavy. Od pohlavia, cez farbu pleti, bradu, vlasy, tetovania, piercingy a ďalšie drobnosti až po zvýraznenie črtov tváre. Vyzerá to tak, že možností nie je až tak veľa, no na tento typ hry to úplne stačí. Navyše máme potvrdené, že vo full verzii hry toho bude na výber oveľa viac. Potvrdené je aj miesto podobného významu, ako Citadel v Mass Effect hrách. V tejto budove budeme v bezpečí, môžeme tu konverzovať s NPC, upgradovať postavu či získavať informácie. Taktiež budeme môcť vylepšovať tri veľké časti budovy. Čím bude ich úroveň vyššia, tým lepšie vybavenie a zbrane dostaneme (spomínaný strom schopností a gadgetov - Security/Technology/Medical).

Máme tu akčnú hru roka? Nové gameplay zábery a informácie z The Division hovoria jasne

Prejdime ale k tomu, čo vás zaujíma najviac. Ku gameplay záberom. Niektorí hráči dostali postavu s levelom 20 s množstvom upgradov a možností, aby tak zistili, čoho je hráč schopný, ak hrá dostatočne dlhú dobu. S vyšším levelom vašej postavy alebo budeme vystavení náročnejším prekážkam a nepriateľom. To, že niekoho trafíte do hlavy ešte neznamená, že ho hneď zabijete. Hra tak naplno využíva aj množstvo RPG prvkov vrátane náročnosti. Dokonca ani ten granát nebude znamenať, že protivník (či už AI alebo reálny hráč) hneď umrie. Niektorí budú mať na sebe skutočne nepriestrelné vesty (náprotivok bossov vo fantasy hrách), v tomto prípade bude lepšou voľbou hrať s priateľmi a dorozumievať sa. Čo sa týka Dark Zone, bude len jedna, za to bude obrovská a nebudú na nás v nej čakať len väčšie a lepšie odmeny/gadgety. Je tam aj niečo viac, to si ale vývojári zatiaľ nechajú pre seba.

V Dark Zone budeme môcť zabíjať všetkých hráčov, dokonca aj tých, ktorí sú s nami v tíme. Môžete na nich zacieliť na začiatku, v strede, alebo na konci misie. Môže to byť zábavné, ale ak jeden z vašich kolegov po náročnej misii, v ktorej ste kryli chrbát svojim spoluhráčom, zabije a oberie o loot, no, asi to človeka slušne nahnevá. Samozrejme, ak človek nechce riskovať, jednoducho do Dark Zone nevstúpi. Príde ale o možnosť nájsť a vybojovať najlepšie vybavenie pre svoju postavu. Čím viac hráčov zlikvidujete a čím dlhšie ostanete na žive, tým väčší Rogue level získate (maximum je 5). Ak vydržíte stanovený čas nažive, budete náležite odmenený. Loot a vybavenie získané v Dark Zone bude možné definitívne zaobstarať len jeho odvezením v helikoptére, ktoré budú operovať len vo vopred vyznačených miestach. Kým ale helikoptéra dorazí, môžu vás prepadnúť iní hráči a o loot vás pripraviť. Dokonale význam Dark Zone a systému ako takého pochopíme až počas hrania, takže sa tá BETA oplatí.

Mnoho hráčov sa buď utvrdí v tom, že toto je hra pre nich, alebo si radšej počkajú na recenzie či ju úplne vyškrtnú zo zoznamu. Čo sa týka downgradu, je viditeľný. Nebudeme vám mazať med okolo úst ako iné médiá, respektíve hráči vychvaľujúci hru do nebies. Zníženie kvality textúr, nasvietenia, detailov a grafického kabátiku celkovo je badateľné, hra však stále vyzerá pekne a určite ponúkne množstvo skvelých záberov. Engine je pre systém náročný aj kvôli dynamickému počasiu (hmla, snehové prehánky, noc, jasný a slnečný deň). O PC verzii mali novinári ešte zakázané hovoriť, no je jasné, že na nej titul pobeží vo vyššej kvalite, nehovoriac o plynulejšom chode (na XOne boli zaznamenané výrazné prepady FPS počas súbojov s veľkým počtom protivníkov). Stále sme ale nevideli full verziu hry. Je jasné, že zábery z Alphy/Bety nebudú rovnako kvalitné, aké tie marcové.


Hra si podľa videí bude zakladať na spolupráci. Za každého zabitého protivníka totiž dostanú body všetci zo skupiny. Nie je isté, či je nutné zaznamenať aspoň nejaký kill assist, ale bolo by už trochu prehnané dostávať body za to, že strieľate mimo. Spoluhráči vás okrem iného môžu častokrát zachrániť. Vo videu nižšie vidíme, že tesne pred smrťou jeden zo spoluhráčov aktivoval akýsi medkit a nastala okamžitá regenerácia. Videli sme aj inventár. Všetko nasvedčuje tomu, že počas stretov s nepriateľmi budeme mať po ruke všetko možné vybavenie, granáty a iné gadgety, no len tri zbrane. Zvyšok bude dostupný v inventári po skončení súboja. Inými slovami, akonáhle odohráte nejaký level alebo aspoň danú sekvenciu, môžete si pozmeniť vybavenie do tej ďalšej.

V záberoch nižšie vidíte, že AI nepriatelia budú agresívni, na samom konci je potom ukážka súboja so skutočne odolným (aj keď nie extrémne nebezpečným) vojakom. Zdá sa, že misie budú dlhé, náročné v zmysle nekonečných vĺn nepriateľov, nezdá sa však, že by boli samé o sebe ťažko zvládnuteľné. Budeme môcť aj umrieť, na štýl Gears of War nás potom spoluhráč bude musieť oživiť. Ťažko súdiť len podľa videa, no jeden z hráčov bol zabitý a potom sa mašíroval cez prostredie po kolenačky, až kým ostatní hráči nesplnili level, respektíve umrel a spoluhráč ho mohol oživiť. To už je trochu prehnané a osobne som proti tomu. Ak kvôli svojej nešikovnosti či hlúposti umriem, chcem sa z toho poučiť, nie donekonečna hrať hru štýlom, ktorá neprináša ovocie, ale aj tak ma netrestá. 

Naskytá sa aj otázka, či sa po čase nedostaví stereotyp, ale to z gameplayov a prvých ohlasov nezistíme. V každom prípade, maximálny level bude 30 a akonáhle ho hráč dosiahne, reštartuje sa Dark Zone. Hráča teda budú čakať nové a náročnejšie výzvy, bude ale obdarený lepšou výbavou. Postupne bude pridaný aj ďalší obsah, vrátane platených DLC. Čo sa týka mikrotransakcií, určitým spôsobom v hre budú. Pôjde ale len o vizuálne upgradovanie postáv, nik si nebude môcť kúpiť lepšie vlastnosti postavy či atribúti zbraní. Na záver prikladáme ešte pár obrázkov a gameplay videí. 

Čo sa týka singleplayeru, v hre bude obsiahnutých 10-15 (informácie sa líšia) misií obohatených o mnohé výzvy a menšie „questy“. Vyžadované bude ale neustále internetové pripojenie. Je potvrdené, že sa dočkáme kompletného singleplayerového zážitku so cinematic videami, postavami a príbehom. Ubisoft jeho dĺžku a vlastne všetko info okolo neho drží v tajnosti. Ak vás hra zaujala, navštívte tému v našom fóre, kde môžete nájsť spoluhráčov ako do BETY, tak do samotnej hry. Ak si nechcete hru predobjednávať, môžete si kúpiť kľúč (ktorý je následne potrebné vložiť na stránky Ubisoftu) za nejaké tie dve eurá na tejto stránke. BETU si bude možné stiahnuť dva dni pred začatím, takže budeme mať dostatok času odskúšať si všetky dôležité aspekty gameplayu.

Máme tu akčnú hru roka? Nové gameplay zábery a informácie z The Division hovoria jasne
Máme tu akčnú hru roka? Nové gameplay zábery a informácie z The Division hovoria jasne
Máme tu akčnú hru roka? Nové gameplay zábery a informácie z The Division hovoria jasne
Máme tu akčnú hru roka? Nové gameplay zábery a informácie z The Division hovoria jasne
Máme tu akčnú hru roka? Nové gameplay zábery a informácie z The Division hovoria jasne
Domov
Zdieľať
Diskusia