Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
24. novembra 2015, 18:41
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Alpina opäť prekonáva samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ešte silnejšie ako najvýkonnejší bavorák v histórii!

TECH BMW TUNING
Uložiť Uložené

Nemecký tuner predstavuje modernizovanú a zároveň silnejšiu verziu 5-kového BMW.

Alpina mala ešte pár rokov dozadu svoje jasné a nemenné miesto v hierarchii verzií modelov z Mníchova. Viac-menej vždy zastupovala stred medzi najvýkonnejším bežným variantom a jeho vrcholným vyhotovením - teda napríklad stred medzi 335i a M3, 550i a M5, respektíve 650i a M6. Veci sa však odstupom času menia, čoho dôkazom bol nedávno model B6 Bi-Turbo Gran Coupé no a medzičasom sme svedkami ďalšieho "prekategorizovania". Nemecká tuningová firma, ktorá sa dá v istom slova zmysle považovať za dvorného špecialistu na úpravy vozidiel automobilky BMW, totiž vypúšťa do sveta vylepšený model B5 Bi-Turbo. Ten vychádza z verzie 550i, avšak tentokrát si to namieril ešte vyššie, ako by sa kedy čakalo. Reč je teda o 5-kovom bavoráku, a to či už vo verzii sedan alebo kombi, čiže Touring. Pod jeho kapotou nájdeme známy, dvakrát preplňovaný 4,4-litrový osemvalec, ktorý B5-ke po novom zaručuje výkon až 441 kW / 600 koní.

Tým sa dostávame výkonnostne až pred "štandardnú" M5-ku, ba čo viac, novinka sa svojou silou dotiahla až ku vôbec najvýkonnejšiemu sériovému BMW všetkých čias, teda špeciálnej len 300-kusovej edícii 30 Jahre M5. Navyše, v porovnaní s ňou má dokonca model od Alpiny ešte 100 N.m k dobru, keďže B5 Bi-Turbo počíta v kolónke krútiaceho momentu s údajom rovných 800 N.m. Novinka ponúka papierovo zrýchlenie z nuly na sto kilometrov len za 4,2 sekundy, čo je síce o čosi pomalší čas, než oslavná M5-ka, no v disciplíne maximálnej rýchlosti má navrch, nakoľko dokáže uháňať rýchlosťou až 328 km/h. Úpravca pritom deklaruje kombinovanú spotrebu na úrovni 9,5 l/100 km. Samozrejme, po stránke dizajnu sa od posledného vyhotovenia nič zásadné nemení, zmeny sa dotkli len niektorých detailov, ktoré prišli s faceliftom samotného radu 5. Nechýbajú tradičné alpinácke prvky, vrátane predného splittera, obľúbených mnoho-lúčových diskov, charakteristických bielych línií a modrých budíkov. Nové sú ale brzdy či výfukový systém Akrapovič. Za sedan si Alpina vypýta vyše 108-tisíc €, zatiaľ čo kombík vás bude stáť necelých 112-tisíc €. 

Alpina opäť prekonáva samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ešte silnejšie ako najvýkonnejší bavorák v histórii!
Alpina opäť prekonáva samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ešte silnejšie ako najvýkonnejší bavorák v histórii!
Alpina opäť prekonáva samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ešte silnejšie ako najvýkonnejší bavorák v histórii!
Alpina opäť prekonáva samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ešte silnejšie ako najvýkonnejší bavorák v histórii!
Alpina opäť prekonáva samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ešte silnejšie ako najvýkonnejší bavorák v histórii!
Alpina opäť prekonáva samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ešte silnejšie ako najvýkonnejší bavorák v histórii!
Alpina opäť prekonáva samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ešte silnejšie ako najvýkonnejší bavorák v histórii!
Alpina opäť prekonáva samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ešte silnejšie ako najvýkonnejší bavorák v histórii!
Späť
Zdieľať
Diskusia