Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
12. apríla 2015, 20:09
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví

TECH MERCEDES-BENZ MERCEDES-MAYBACH
Uložiť Uložené

Prinášame vám exkluzívnu slovenskú premiéru nového Maybachu, ešte pred samotným vystavením na Autosalóne v Bratislave.

Tí z vás, ktorí pozorne sledujete dianie na našej stránke Exkluzívne automobily zo slovenských a českých ciest už viete, že okrem Prahy, kde sa v uplynulých dňoch v rámci otvorenia showroomu Lamborghini ukázala horúca novinka - Aventador LP750-4 SuperVeloce, sa veľké veci diali, respektíve dejú, aj na Slovensku. Samozrejme, bavíme sa na tému #exkluzivitaciest, preto s touto veľkoleposťou narážam na udalosti spojené s danou automobilovou problematikou u nás. Ako iste viete, najbližšie dni väčšiny automobilových nadšencov sa budú niesť v duchu najväčšej a najprestížnejšej automobilovej udalosti roka u nás, čiže okolo Autosalónu v Bratislave. No a práve pri tejto príležitosti (i keď nielen kvôli nej) oficiálne zastúpenie automobilky Mercedes-Benz na Slovensku priviezlo, konkrétne do bratislavského showroomu, úplne nový Maybach, teda jeden z prvých exemplárov tohto druhu na svete a zároveň prvý kus u nás! V čase, keď bola táto ultra-luxusná limuzína dovezená do Bratislavy sme na mieste jej vyloženia a doslova prevzatia nemohli chýbať, a tak vám exkluzívne vôbec ako prví na Slovensku prinášame autentické fotografie a prvé dojmy.

Predtým, ako prejdem konkrétne k danému exempláru, rád by som uviedol pár vecí na správnu mieru, keďže ako sme si všimli, niektorí z vás stále nemajú veľmi jasno v tom, ako novodobý Maybach "kategorizujeme". V Stuttgarte za posledné obdobie výrazne zasiahli do svojej modelovej štruktúry a hierarchii jednotlivých modelov. Všetko to začalo príchodom špičkového modelu GT, od ktorého už každé nové vozidlo (facelift) z Affalterbachu nesie pozmenené označenie a spadá pod akúsi zjednocujúcu podznačku Mercedes-AMG. Okrem toho, že aj jednotlivé triedy prešli alebo ešte prejdú premenovaním, sa obdobným smerom a trendom uberie aj ultra-luxusná skupina automobilov. Ako sme už totiž vedeli dlhšie, "zaniknutý" Maybach sa vráti, a to práve formou ďalšej podnačky, v tomto prípade ako Mercedes-Maybach, pričom časom sa dočkáme hneď aj viacerých verzií. Slovo dalo slovo a v závere minulého roka sme sa dočkali aj skutkov, čoho výsledkom bol novodobý Maybach, ktorý sa svetu ukázal ako Mercedes-Maybach S 600/500.

Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví

Spomenúť treba, že ako už z názvu vychádza, v porovnaní s predchádzajúcou generáciou novinka je nielenže postavená na základoch luxusnej triedy S, ale priamo z nej vychádza. Nejde tak už o úplne novú limuzínu postavenú na platforme vtedajšej limuzíny, ale o upravené a predĺžené súčasné S-ko s ešte väčšou dávkou luxusu. Mercedes-Benz teda oživil ultra-luxusnú značku Maybach a jej súčasna podoba si tak na autosalóne v Los Angeles odbila svetovú premiéru. Ako plynul čas, prvé exempláre sa začali roztrusovať pomaly ale isto predovšetkým po Európe a v rámci prvej "várky" si jeden svoje útočisko našiel najnovšie už aj u nás. Slovensko sa dočkalo prvého exempláru vskutku skoro, návrh jeho konfigurácie a následne objednanie pre bratislavský showroom sa uskutočnilo v predstihu, čoho výsledkom je verzia Mercedes-Maybach S 500 4Matic, ktorá sa doteraz vo vyhotovení s pohonom všetkých kolies u nás ani nedala objednať, čím domáci kus ešte viac naberá na exkluzivite.

Po nakonfigurovanej špecifikácií bola naplánovaná jeho výroba na začiatok apríla. K výrobe napokon došlo podľa plánu 4. 4. a prvý slovenský Maybach novej generácie tak stihol doraziť do Bratislavy už 9. 4., čiže ešte pred autosalónom, kde má byť jedným z trhákov tohtoročnej výstavy. Keď som v úvode písal o fotografiách ako o autentických, myslel som to doslovne. V zadných priestoroch bratislavského showroomu, kde sa verejnosť zvyčajne nedostane, sme mali tú česť stretnúť sa s novou limuzínou prakticky len pár minút po tom, ako bolo vyložené z kamiónu, čím fotografie na ktoré sa pozeráte vznikli v stave, keď ešte vozidlo disponovalo ochrannými prvkami, ktoré majú zamedziť jeho poškodeniu. Keďže ide o vozidlo trošku inej cenovej kategórie a kvalít, najmä so zabalením a ochranou jednotlivých detailov a častí náchylných na poškrabanie či znehodnotenie v interiéri, kompetentní si dali naozaj záležať.

Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví

Prvé čo si pri pohľade na vozidlo všimnete, je jeho rozmer. Propagačné fotografie a materiály si môžete študovať koľko chcete, no tú reálnu predstavu naozaj dostanete, až keď uvidíte vozidlo naživo. Popravde, nový Maybach vyzerá o čosi nenápadnejšie ako jeho predchodca, čo má na svedomí predovšetkým fakt, že ide o natiahnuté S-ko, ktoré už nejaký ten rok skrášľuje aj naše cesty, a teda pokiaľ sa zdržujete najmä v Bratislave, kde ich je neúrekom, zväčša mu už ani nevenujete nejakú špeciálnu pozornosť. Ak však pristúpite k Maybachu bližšie, zistíte, že okolie klame telom a rozmerovo, predovšetkým ak ho zaparkujete k bežným autám, hneď zistíte, že je vo veci niečo viac. Exterérovo ide o citeľne väčší kolos, ktorý počíta s 207 milimetrovým nárastom oproti verzii Long, čím sa dostávame na celkovú dĺžku s hodnotou až 5 453 milimetrov. Pochopiteľne, s predĺženia profituje výhradne zadná posádka, keďže o rovných 200 milimetrov je väčší priestor medzi B a C-stĺpikom, čo sa prejavilo v zmene riešenia zadných dverí. Tie sú síce na dĺžku skoro zhodné s tými z longového S-ka, no keďže sa za nimi nachádza ešte ďalšie malé okienko, ich silueta neklesá tak rýchlo a pôsobia podstatne väčšie.

Predstavovať si Maybach po dizajnovej stránke veľmi nemusíme, nakoľko i keď ide o úplnú novinku, ako som už spomínal, jej tvary viac-menej poznáme. Spredu laik Maybach nespozná - jediným poznávacím znakom je prakticky len mriežka chladiča, ktorá je osadená zdvojeným rebrovaním, aké poznáme z dvanásťvalcových modelov. Ďalším detailom obdobného charakteru je dvojica zadných rozdelených koncoviek výfukov a výraznejšie chrómové lišty. Pri pohľade z profilu však práve ozdobné lišty prezradia "farbu", keďže okrem toho, že natiahnutý rázvor neprehliadnete, odlišnosť si všimnete v hrubom orámovaní okien, ktorý tvorí lesklý chróm a dodáva tak ešte väčší punc luxusu a exkluzívnosti. Čerešničkou na torte je na záver veľké logo na C-stĺpiku - zdvojené M-ko značky, ktoré má i vo svete hudobného priemyslu svoje pevné miesto. Prvý domáci Maybach púta pozornosť zaujímavým odtieňom laku, keďže k efektným 20'' diskom a početnému chrómovaniu perfektne kontrastuje rubínová čierna metalíza, ktorá v závislosti od slnečných podmienok decentne "mení" farbu z čiernej na hnedú až bordovú.

Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví
Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví

Po motorickej stránke je Mercedes-Maybach S 500 osadený 4,7-litrovým osemvalcom bi-turbo naladeným na výkon 335 kW / 455 koní, vďaka čomu dokáže tento luxusný kolos spolu s pohonom všetkých kolies 4Matic vystreliť na stovku za rovných 5 sekúnd. Presúvame sa do interiéru, kde začína kapitola sama o sebe. Precíznosť spracovania, kvalita a ergonómia je na prvotriednej úrovni a k celkovej noblese dopomáha naozaj vydarený a hodnotne vyzerajúci dizajn a interiérové rozloženie. V tomto prípade ide o svetlú prešívanú kožu, ktorú dopĺňajú kvalitné drevené dekóry a nespočetné množstvo technologických riešení, ktorými opäť Mercedes posúva levely. Predná časť je až na pár detailov (analógové hodiny od renomovanej značky IWC) a nápisov v podstate identická s "klasickým" S-kom - poďme preto dozadu.

Tam sa nachádza dvojica osobitných a vo veľkej škále elektricky polohovateľných kresiel, ktorý oddeľuje robustný stredový tunel ukrývajúci, okrem iného, chladiaci box, priestor pre poháre či výsuvné stolčeky a "prestieradlá". Tým, že sedíte za C-stĺpikom, neminie vás magický pocit a po chvíli zistíte, že práve o tom to je - sedieť vzadu a nechať sa vyvážať. V momente keď si vysunutie "držiak" na nohy a následne sa "utopíte" do mimoriadne pohodlných kresiel, ktoré vás doslova objímu, len ťažko chcete odísť. Pohodlie počas cestovania spríjemňuje luxusné a upokojujúce osvetlenie s možnosťou zmeny intenzity a odtieňu, či viacero parfémov spolupracujúcich s klimatizáciou. Hudobný systém má na starosť značka Burmester, ponúkajúca High-End zvuk s trojrozmerným zvukovým efektom, ktorý prúdi napríklad po dizajnovej stránke zo zaujímavých výsuvných teliesok v obložení dverí. Nechýbajú vyhrievané lakťové opierky, masážne funkcie sedadiel či dvojdielna panoramatická strecha. Vnútrajšok je perfektne prevzdušnený a zároveň výborné odhlučnený, dokonca, Mercedes tvrdí, že po stránke odhlučnenia interiéru ide o najtichšiu limuzínu na svete. 

Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví
Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví
Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví
Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví
Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví
 

K úplne prvým fotografiám slovenského Maybachu najnovšej generácie prikladám ešte interiérové zábery, ktoré vznikli počas slávnostného otvorenia nového showroomu Mercedes-Benz v Dunajskej Strede, odkiaľ nám ich poslal náš fanúšik Tomáš Vegh.

Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví
Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví
Exkluzívne: Do Bratislavy prišiel prvý novodobý Maybach na Slovensku. Boli sme pri tom ako prví

V závere pár skutočností. Vyššie predstavený exemplár si budete môcť v najbližších dňoch pozrieť v priestoroch bratislavskej Inecheby, následne bude presunutý do showroomu v hlavnom meste, kde bude slúžiť na propagačné účely. Občasne si určite vybehne aj na príležitostné akcie značky, pričom odstupom času je viac než jasné, že skončí v garáži miestneho vyvoleného. Pokiaľ ide o ceny, tie začínajú na čiastke od necelých 134-tisíc €, pokiaľ je reč o verzii s pohonom všetkých kolies, dostávame sa na čiastku od približne 140-tisíc €, zatiaľ čo vrcholná verzia, S 600 s dvanásťvalcvom, štartuje na cenovke od 189-tisíc €. Cena tohto exemplára je približne 198-tisíc € s DPH.

Pre viac fresh informácií zo sveta štyroch kolies sleduj AUTO.refresher.

Späť
Zdieľať
Diskusia