Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
23. marca 2014, 1:27
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

BMW M500 GTR Petersport: 500-koňová M3-ka zo Slovenska!

TECH BMW SLOVENSKO TUNING
Uložiť Uložené

Slovenskej spoločnosti Petersport sa podarilo zviditeľniť našu krajinu a zároveň potešiť skutočných fajnšmekrov športovo založených bavorákov.

BMW M500 GTR Petersport: 500-koňová M3-ka zo Slovenska!

Slovenskej spoločnosti Petersport sa podarilo zviditeľniť našu krajinu a zároveň potešiť skutočných fajnšmekrov športovo založených bavorákov. Toto je ich upravený model BMW M500 GTR, ktorého fotografie a informácie obleteli už celý svet.

Tuningových záležitosti sme tu mali už toľko, že i tí najnáročnejší z vás by si vedeli určite vybrať tú svoju ideálnu a najlepšiu úpravu. I keď sa jednotlivé úpravy, nielen viditeľne, od seba naozaj líšili, všetky mali spoločné minimálne to, že pochádzali zo zahraničia. Teraz vám však priblížim jeden naozaj zaujímavý počin, ktorý pochádza z našich, domácich končín. Nie že by sme na Slovensku nemali firmy, ktoré sa profesionálne venujú tuningovým úpravám, no v porovnaní so svetovými spoločnosťami ťaháme skôr za kratší koniec. Samozrejme, že máme množstvo špičkových ľudí z tejto brandže, avšak obyčajne sa skôr jedná o závodné špecifikácie, ktoré žnú svoje úspechy na okruhoch. Postupom času sa síce dostávajú čoraz častejšie do popredia nové firmy, avšak väčšinou sa jedná skôr o domáce pôsobenie, než úpravy, ktoré by zaznamenali boom v zahraničí. Po dlhšej dobe sme ale hranice prekonali a úprava od firmy Petersport zaznamenala naozaj veľký záujem, keďže o nej píšu už aj zahraničné a veľmi uznávané média. Musím povedať, že sa naozaj dobre pozerá na to, keď sa náhodou dostanete na takýto web a nájdete tam článok o vozidle, ktoré nesie poznávacie značky so znakom našej republiky.

Predtým ako prejdem k samotnej podstate tohto článku, dovolte mi priblížiť vám spoločnosť Petersport. Tá vznikla už v roku 1997, kedy začala pôsobiť ako závodný team v rámci motoristických aktivít. Úspechy nenechali na seba dlho čakať a toto automobilové zoskúpenie začalo obsadzovať nielen u nás popredné priečky, vrátane získaných titulov, na motoristických eventoch, či už to boli preteky do vrchu (Peugeot 306 S-16) alebo na závodných okruhoch (BMW M3-R E36 & BMW M3-GTR E46). V rokoch 2007-8 boli ich závodné špeciály prenajímané zákazníkom, ktorí tak získavali cenné skúsenosti v šprintových ale aj vytrvalostných závodoch. V sezóne 2011 prišiel čas na novú divíziu - Racing Service. Zákazníkom boli prevádzkované ich závodné tátoše ako napríklad Ferrari F430 Challenge, Ferrari 458 Challenge alebo Ferrari 458 GT. Ich vyše 17-ročné pôsobenie však spočíva aj v špecializácii na komerčné úpravy vozidiel BMW, čoho výsledkom je aj posledný počin, ktorý púta veľkú pozornosť.

Tí, čo dianie na našich stránkach poctivo sledujú a patria zároveň k tým všímavejším, sa na tohto krásavca nebudú pozerať po prvýkrát a už vedia, o čo sa jedná. Svoju komerčnú premiéru si totižto odkrútil už vo veľmi vydarenom, slovenskom traileri k filmu Need for Speed, ktorý už medzičasom prišiel aj do našich kín. Projekt, ktorého pointou bola úprava BMW radu 3, konkrétne špičkovej, faceliftovanej verzie M3 (E92) trval niekoľko mesiacov. Začnem vonkajškom. Ten zdobí nový, unikátny lak, tmavomodrá metalíza Petersport, ktorý bol dodaný v rámci programu BMW Individual. S lakom perfektne ladia trojdielne, zlaté 20'' disky Le Mans od BBS (pravdepodobne jediné v EU) s pneumatikami Pirelli PZero. Práve kvôli použitému odtieňu nielen na kolesách ale aj niektorých detailoch, sa označuje táto úprava aj ako Golden Edition. Pod nimi sa nachádzajú výkonné brzdy z dielne Petersport so 6-piestovými strmeňmi vpredu a 4-piestovými vzadu. Vpredu evidujeme novú kapotu s početnými odvetrávacími otvormi, logo spoločnosti v tradičných ľadvinách mriežky chladiča, karbónový splitter, vzadu pribudol karbónový difúzor a viditeľná odrazová hrana, ktorá ide priamo z veka batožinového kufra.

BMW M500 GTR Petersport: 500-koňová M3-ka zo Slovenska!
BMW M500 GTR Petersport: 500-koňová M3-ka zo Slovenska!
BMW M500 GTR Petersport: 500-koňová M3-ka zo Slovenska!
BMW M500 GTR Petersport: 500-koňová M3-ka zo Slovenska!

Jadrom úpravy bol samozrejme motor. Pod prednou kapotou sa nachádza pôvodný, štvorlitrový osemvalec, ktorý sériovo ponúka 309 kW / 420 koní a 400 N.m. Technici z Petersport však dodatočne preprogramovali riadiacu jednotku a zároveň došlo k výmene vačkových hriadeľov, na základe čoho stúpol výkon až na 367 kW, teda rovných 500 koní! Rovnako narástol i krútiaci moment, z pôvodných 400 N.m na 475 N.m. Vďaka tomu sa pôvodné rýchlostné parametre výrazne zlepšili a v porovnaní s najšportovejšou verziou radu 3, M500 GTR, naozaj viditeľne napreduje. Akcelerácie M3-ky z nuly na stovku trvá už len 3,9 sekundy (pôvodne 4,3) a maximálna rýchlosť sa posunula cez obmedzených 250 až na neuveriteľných 340 km/h!

Zmien sa dočkal aj výfukový systém. Pôvodný výfuk so štvoricou katalyzátorov nahradil nerezový s dojnicou priepustných WRC katalyzátorov. Vzadu tak evidujeme známu štvoricu výfukov, s priemerom však až 83 mm. Tie okrem toho, že perfektne zapadli do karbónového difúzora, vydávajú aj neopísateľný zvukový prejav, čoho som bol sám svedkom. Určite by sa vám zapáčil. Podvozková platforma prešla úpravami vrámci športovej divízie M GmbH. Tým pádom je podvozok EDC oproti klasickým trojkovým bavorákom naladený športovejšie a tuhšie. Práve preto špecialisti zo spoločnosti Petersport nemali dôvod na vylepšovanie. Došlo len k jednoduchej úprave, v rámci ktorej boli dodané športovejšie pružiny, ktoré jednak znížili samotný automobil a zároveň poskytujú tvrdšie naladenie.

BMW M500 GTR Petersport: 500-koňová M3-ka zo Slovenska!
BMW M500 GTR Petersport: 500-koňová M3-ka zo Slovenska!
BMW M500 GTR Petersport: 500-koňová M3-ka zo Slovenska!
BMW M500 GTR Petersport: 500-koňová M3-ka zo Slovenska!

Verím, že časom sa nám ho podarí zachytiť priamo na ceste, ak sa tak stane, určite ho nájdeš tu!

Späť
Zdieľať
Diskusia