8. januára 2014, 19:05

Dokázal Knoxville ako Bad Grandpa vystúpiť z tieňa Jackass a vytvoriť skvelú komédiu? (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY JACKASS KOMÉDIA

Videli sme komédiu Bad Grandpa od Johnnyho Knoxvilla zo známej formácie Jackass. Podarilo sa natočiť niečo nové, iné, čo však nezmenilo nič na tom, že dostanete kvalitnú porciu smiechu.

Keďže sme si sľúbili, že tento rok nájdete na refresheri okrem množstva iných projektov a článkov aj viac recenzií, som rád, že prvá tohtoročná zarezonuje už v prvom týždni. Za posledných 14 dní som videl viacero skvelých filmových noviniek ako napríklad Rush, Captain Phillips, Turbo, či skvelú romantickú komédiu (skutočne aj komédiu) About Time, ktorá ma aj trochu emočne rozcítila (zrejme som fakt veľmi citlivý, rovnako ma dostala snímka Now Is Good). V neposlednej rade som dnes videl aj výbornú komédiu Jackass Presents: Bad Grandpa v réžii Jeffa Tremaina, ktorý, ak sa nemýlim, sa postaral o všetky filmy z dielne Jackass.

Koncept diela je v porovnaní s predošlými Jackass snímkami rozdielny, tu okrem gagov, prichystaných situácií atď., dostávame aj príbeh, samozrejme natáčaný prostredníctvom skrytých kamier. O scenár sa postaral Johnny Knoxville, Spike Jonze a režisér Jeff Tremain, pričom Johnny si zahral aj hlavnú úlohu. Maskéri z neho spravili 86-ročného dedka, ktorý si po smrti manželky plánuje poriadne užiť  zvyšok svojho slobodného života. To mu však prekazí vnuk, ktorého musí odviezť k jeho otcovi po tom, čo sa jeho matka dostáva do väzenia. Tejto roviny sa drží celý film a cesta k otcovi je tým, čo robí túto komédiu tak skvelou.
Tu sa totiž začnú o slovo hlásiť scény nakrúcané skrytou kamerou, kde až príliš živý a energický dedko stvára prasačinky so svojím vnukom. Na rad príde pitie piva v parku, návšteva striptízového baru s plnými vajcámi a následným angažovaním sa nášho protagonistu (alebo antagonistu?). Pamätný fart-race v kaviarni je určite highlightom filmu, aj keď podobných scén je vo filme dosť. Priemerne som sa z chuti zasmial každých 5 minút, ak nie častejšie. Primitívne gagy, správanie oboch aktérov a narafičené ťahy štábu (prelet s autíčkom cez sklo) ako aj improvizácia robia zo snímky jednu veľkú haluz. Nevinní aktéri týchto gagov sa o svojom účinkovaní vo filme dozvedajú až po nakrútení scénky, pretože verte mi, vysvetlenia istých (vlastne všetkých) činov 86-ročného Irvinga sú skrátka potrebné.

Veľmi ma potešilo, že autori neminuli všetky svoje TOP scény v traileroch, ale vo filme toho uvidíte oveľa viac, dovolím si povedať, že trailery boli iba predkrm. Prekvapila ma účasť G.O.C. (Guardians of Children) bikerov v scéne, kedy som si myslel, že niekto srsly dostane cez držku. Čo sa mi však nepáčilo, boli okamihy, v ktorých sa nám autori snažili vnútiť emócie a pocit, že chudák decko si zaslúži lepšie zaobchádzanie. To bola absolútna fraška a aj flashbacky s „emotívnymi“ chvíľkami, ktoré dedko s vnukom prežili ma teda vôbec nedonútili k ničomu inému, než k zhnuseniu. Malo to ostať čisto zábavnou vecou, kde by bol príbeh najmenej dôležitý. Všetko to ale zachraňujú už niekoľkokrát spomínané gagy, ako aj trúfalosť Knoxvilla (fakt som myslel že mu teku niekto rozdá), ktorý ide ďaleko za hranicu slušnosti.

Ak by som to mal zhrnúť, táto komédia nemusí padnúť každému, určite si ale nájde miesto medzi fanúšikmi Jackass a primitívnych ako aj situačných vtipov, ktorými je film doslova preplnený. Keďže snímku nie je možné vidieť v slovenských a tuším ani českých kinách, siahnite po torrentoch alebo navštívte DVD požičovne, ja som sa schuti zasmial. 7/10

PS: Rozhodne nevypínajte záverečné scény.

Späť